יום שני, 23 בספטמבר 2013

קופאית ליום אחד

זוכרים שלפני כשבוע עשיתי עם ליה מטבעות מעיגולים מסול? וציינתי שאני רוצה לשלב אותם במשחק נוסף, ללימוד מספרים עגולים, 10-50. אז יישמתי את התוכנית שלי. בזמן שליה ישנה צהריים, הוצאתי עיגולים חדשים מסול, וציירתי עליהם את המספרים העגולים. הם יהיו הכסף שלנו.


אח"כ גזרתי מלבנים מנייר צבעוני צהוב וכתבתי עליהם מספרים שונים. אלו יהיו שלטי המחירים שלנו.


עם המטבעות והשלטים נשחק בחנות. כשליה התעוררה, הסברתי לה את המשמעות של הכרטיסים הצהובים ושל המטבעות. סידרתי את המחירים מהנמוך לגבוה, ועברתי איתה על כל המספרים. ביקשתי שתתאים את המספר על המטבע למספר שמופיע על התווית.


ניסיתי לשלב שיעור נוסף, חשבון פשוט של מספר עגול פלוס חמש. אבל היה לה קשה להבין את הקונספט אז וויתרתי על זה לבינתיים. לילדים יותר גדולים שהולכים לביה"ס, זאת תהיה תוספת נהדרת לתרגול החשבון.


אח"כ עברנו לחלק הכייפי. סידור החנות שלנו. ליה בחרה את השלט עם המחיר לכל מוצר.


פינת המתוקים. בתמונה הזו מופיעים מחירים עם הספרה חמש, אבל כאמור, לליה זה היה קשה אז התוויות האלה הוחלפו.


ותראו את התמחור כאן, שוקולד יוקרתי...


וכעת למשחק עצמו. שיחקנו בתורות, פעם אני הקופאית, ופעם ליה. ליה רצתה להיות קודם "הקונה". היא הביאה סל מפלסטיק בו היא אכסנה את הקניות שלה, ובחרה תיק וורוד קטן בתור ארנק.


כשהיא רצתה לקנות מוצר כלשהו, ביקשתי שתתן לי מטבע המתאים למחיר על התווית.


את המטבעות סידרנו בתאים של הקופה.


ותכירו קופאי נוסף שלנו שהחליף אותי בסוף המשמרת.



ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...