יום שני, 23 בפברואר 2015

משחק יצירתי לילדים עם גולות ומקלות ארטיק

אני אוהבת לאסוף חומרי גלם יחודיים, שיכולים לעזור לילדים שלי לפתח את היצירתיות שלהם ויעזרו להם לבטא את עצמם. עדיף גם שיהיו מחומרים טבעיים, ולא מפסלטיק.


לרב, אני מציעה את המגש שבתמונה בתור משחק סנסורי, או בתור עולם קטן שאני יוצרת עבור הילדים שלי. אלא שהפעם, החלטתי להציע להם סוג שונה של משחק חופשי, קצת יותר מובנה, אבל יחד עם זאת משחק שיעזור לילדים לתרגל דפוסים, תחימת גבולות וסימטריה. ובנוסף, במשחק הילד לומד לתכנן מראש ובסוף לבצע את התוכנית או הסקיצה שנבנתה בראשו.
אבל מספיק עם ההקדמה הארוכה, נעבור למשחק עצמו. ציירתי על דפים צבעונים כמה צורות פשוטות.


ובמגש מחולק סידרתי כמה חומרי גלם טבעיים, עליהם דיברתי קודם. היו לי כמה חומרים מעץ וכמה מזכוכית.


החלקים מזכוכית, הקטנים והגדולים, נרכשו בחנות "הכל בשקל וחצי", ניתן למצוא בחנויות בסגנון המון חומרי גלם טבעיים מעץ ומזכוכית.
אבני הזכוכית האלה הם פשוט נהדרים! כל כך נעימים למגע, והילדים מאוד נהנים לשחק איתם.


מטרת המשחק היא לעצב את הצורות שציירתי בעזרת החומרים שבמגש.


הילדים ישר ניגשו לעטר ולקשט :)


דיוק ותכנון. התמונה מעבירה את שני המונחים האלה במדויק.


והנה התבוננות, סקרנות וחקירה.



ועבודת צוות כמובן.


בזמן שליה יצרה צורות מרשימות ומתוכננות היטב, אחיה הקטן למד לכבד את הגבול, ולעבוד בתוכו. הפרח של ליאם.


והלבבות של ליה.


וכמו תמיד חשוב לי להבהיר, שאני רק צופה מהצד. לא מפריעה לתהליך הלמידה הטבעי שמתרחש כאן.
באמצע המשחק, הילדים נזכרו שיש להם עוד משחק כייפי מזכוכית, גולות! הם ביקשו שאוציא אותן מהארון. לגולות הוספתי כמה קופסאות תכשיטים קטנות.



ליאם היה עסוק בגולות, אבל ליה בחרה להמשיך את המשחק הסימטרי שלה, ומילאה את המכסה של צנצנת הגולות באבני הזכוכית.


בכוונתי להשאיר את המגש ואת דפי הצורות בחדר המשחקים באופן קבוע, כדי לעורר משחק חופשי נוסף. מעניין לראות איזה צורות חדשות יבנו כאן בעתיד. את חומרי הגלם אנסה לשנות מדי פעם, כדי שלא יהיה משעמם.



מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...