יום שלישי, 10 במרץ 2015

יצירה מקטלוגים ועלוני פרסום

ברשומה של היום עשה יצירה מאוד קלילה וכייפית, שתתאים גם לילדים ממש קטנים. וזאת גם יצירה מושלמנת לילדים בגנים. נצטרך טושים, דבק, מספריים, נייר לבן וקטלוג אופנה או קטלוג צעצועים. עם כל הכלים האלה, הילדים יכינו קטלוג משלהם.
קודם כל יש להניח כמה דפים בערימה, ואז לקפל אותם לשניים, ליצירת ספר. את הספר שלנו הידקתי בצדדים עם מהדק.


בשלב השני, לילדים שכבר יודעים לכתוב, או לומדים אותיות, ניתן להציע להמציא שם לקטלוג או לספר שהם מכינים, ולכתוב את השם על הכריכה. לילדים שלא יודעים עדיין לכתוב, אפשר להציע במקום לקשט את הכריכה עם מדבקות, או סתם לצייר ציור.
ליה כבר ידעה אותיות בשלב הזה, ורשמה את שם הספר על הכריכה בטוש צהוב. רואים בתמונה שלמטה? כתוב ברוסית "ספר בייבי". ככה היא החליטה לקרוא לקטלוג שלה.


בשלב ההמשך, הילד אמור לגזור מהקטלוג את התמונות האהובות עליו, ולהדביק אותן על דפי הקטלוג שהוא יוצר.


זאת יצירה נהדרת שמעודדת מיחזור, ולא עולה אגורה. אבל חשוב לא פחות, במהלכה הילד לומד לעבוד עם מספריים, לומד להדביק ולומד לתכנן מראש ולפעול לפי התוכנית ("אני אגזור את התמונה הזו בשביל להדביק אותה בעמוד הזה").

ואני רוצה להראות דוגמה נוספת, עם חומרים שונים. ביקרתי באיזשהו כנס, וקיבלתי שם תיקייה עם כמה עלונים.
למזלי התיקייה עצמה הייתה לבנה חלקה, ולכן החלטתי למחזר אותה למען היצירה. אז הצעתי לליה את החוברת יחד עם העלונים שהיא הכילה, והיא כבר עיצבה חוברת משלה. הוספתי בצד גם מעטפה לבנה, וליה החליטה לשלב אותה בחוברת שלה, והדביקה אותה בפינה השמאלית, רואים? בתוך המעטפה היא השחילה תמונה שגזרה מהעלונים.


הכריכה האחורית.


יצירה מהנה!


מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...