יום רביעי, 11 במרץ 2015

יצירה עם חוטי צמר/רקמה

קיבלתי חבילה מישראל, וכשפתחתי אותה, גיליתי שסבתא שלי שלחה לי שקית ענקית עם הרבה חוטי רקמה. מכיוון שאני לא רוקמת, החלטתי לנצל אותם ליצירה עם הילדים. תמונה מחוטים. במקום חוטי רקמה אפשר להשתמש בחוטי צמר.
אז תלשתי מחוברת עבודה של ליה ציור עם קווי מתאר מקווקווים, אותם נעטר עם חוטי הרקמה.



ניתן לצייר ציור פשוט עם טוש או עט שחור, בית, פרח, פרפר. אפשר להציע לילד לצייר את הציור בעצמו. שלנו היה מוכן כאמור.
אז מתחילים. מורחים דבק על המקום שרוצים לעטר בעזרת החוט/הצמר.



ומתחילים להכין את החוט להדבקה. יש כמה דרכים לעשות זאת. ללפף סביב האצבע ליצירת ספירלה, ואז בעדינות למשוך את החוט ולהדביק את הספירלה שנוצרה (זה במידה ומקשטים שבלול לדוגמה :)).



וניתן פשוט להדביק ישירות סביב קווי המתאר.



מצריך מוטוריקה מצוינת והרבה סבלנות.



וזה מה שליה שלי יצרה. כפי שאתם רואים, היא בחרה להמשיך את היצירה בשיטה שלישית, לגלגל את החוט בין האצבעות ליצירת סוג של עיגול, ואז להדביק.



כמה תובנות. תגזרו מראש את החוטים לאורך הרצוי. דבר נוסף, עדיף לצייר קווי מתאר פחות מורכבים משלנו. רצוי ליצור קווים ישרים ואובייקטים גדולים. בית גדול יהיה מצוין למטרה זו. כמו כן, הטכניקה הזו נהדרת לתרגול צורות גאומטריות, מציירים משולש או מלבן, ונותנים לילד להדביק סביב קווי המתאר את החוט. אותו דבר עם מספרים או אותיות.

יצירה מהנה!

מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...