יום ראשון, 2 באוגוסט 2015

12 סוגים של חוברות עבודה אשר יעודדו את הילד לעבודה עצמאית

הספרייה הביתית שלנו מכילה המון חוברות עבודה, מכל הסוגים והמינים. מדי פעם, אני מוציאה אחת מהחוברות, ומניחה אותה על שולחן העבודה/יצירה של ליה. וברגע שהיא תגלה את החוברת, היא תמיד תפתח אותה ותעבוד בה, תעיין בה או תשחק איתה. זאת עבודה עצמאית, שנועדה לאתגר ולעניין. עבודה מהסוג הזה נהדרת לריכוז, להפעלה עצמית ולעבודה "שקטה", בה הילד נשאר עם עצמו ולומד להעסיק את עצמו, ללא עזרתו של המבוגר. 
ועוד נקודה, שמתי לב שהילדים שלי בחיים לא יגשו לבדם לספרייה, כדי לשלוף חוברת עבודה, אבל אם אני מגניבה אותה בשקט על שולחנם, הגילוי המפתיע מעורר את סקרנותם, והסקרנות כבר מניעה אותם הלאה. 
כפי שכבר כתבתי, יש מגוון חוברות שיכולות לעזור לילד שלכם להתפתח, לתרגל, ללמוד, ליצור ואפילו סתם לשחק. ברשומה הזו החלטתי לרכז את החוברות השונות שניתן למצוא בחנויות, אשר יהיו מצוינות לעבודה עצמאית. ברשומה נפרדת אציג כמה דוגמאות להשראה ולעבודה שבאה בעקבות "הגנבת" החוברות על שולחן העבודה של הילדים. 

בואו נתחיל:

1. חוברות לתרגול מספרים, חבר את הקווים. 



2. חוברות בסגנון "איפה אפי?" (זוכרות? :)). הכוונה לחוברות המכילות אייורים עם מספר רב של פרטים, בהן הילד אמור למצוא מספר פריטים ספציפיים, נהדר לחידוד תשומת הלב והסבלנות. 



3. חוברות לימוד בנושאים שונים. גוף האדם, צמחים, מזג האוויר, כלי תחבורה, חגים, חלל, אבירים, טבע, אדריכלות וכו'. תנסו לזהות את הנושא שהכי או מאוד מעניין את של הילד שלכן. לדוגמה, הילד שלי מאוהב כרגע בכל מה שקשור לאבירים, אז הבית שלי מלא בחוברות וספרים בנושא. והוא יכול לשבת שעות על כל חוברת. 



4. לבנות במיוחד, חוברות אופנה למעצבת הצעירה. עיצוב בגדים, תכשיטים ומה לא. תמיד להיט אצל ליה.



5. חוברת מדבקות. בזכות חוברות מסוג זה ניתן ללמד את הילד גדלים, צבעים, אותיות, צורות גאומטריות, ללמד על חיות וכו'. רב הילדים אוהבים מדבקות, אז ניתן ללמוד ולשחק במקביל, וגם לאמן את האצבעות תוך כדי (הדבקת מהדבקות הינה פעילות נהדרת לחיזוק המוטוריקה העדינה).


6. לא בדיוק חוברת, אבל בהחלט נראה כמו. לוח/ספר עם מגנטים. לנו יש כמה (פייות, כלי תחבורה, אופנה וחווה).  



7. חוברות ללימוד ציור בשלבים. בחנויות ניתן למצוא חוברות בכל הנושאים, פייות, כלי תחבורה, דיסני, חיות וכו'. 




8. חוברות עבודה קלאסיות, לימוד חשבון והאותיות/קריאה. 





9. חוברת מבוכים. כשליה הייתה קטנה יותר, שמתי לב שהיא מתקשה במבוכים מהסוג הזה. היה לי חשוב שהיא תצליח בהם כי הם הבסיס לראייה מרחבית וליכולות מתמטיות עתידיות. הפתרון שלי היה לקנות לה חוברת שמכילה רק מבוכים. כמה עמודים אחרי והיא כבר הייתה אלופת המבוכים!



10. חוברות צביעה. כשהייתי ילדה, יכלתי לשבת שעות על אוסף חוברות הצביעה שלי, הפעילות הכי אהובה עלי בילדותי, ללא ספק. ליה פחות מתחברת לסוג היצירה הזה. אבל עדיין יש לנו כמה חוברות. ואפילו לי יש חוברת בה אני צובעת מדי פעם :)



11. פנקסים, יומנים ומחברות. כלי נהדר לעידוד כתיבה ויצירה חופשית. ליה אוהבת לכתוב בפנקסים וחוברות, והן מתחלפות אצלינו לעיתים קרובות. 



12. לא צילמתי, אבל נזכרתי בעוד משהו, ספרי/מדריכי יצירה. ספרים המכילים רעיונות פשוטים שהילד יכול לפענח לבד, ללא עזרתו של המבוגר. הרי מדובר בעבודה עצמאית, זוכרות?

זהו לבינתיים. שיהיה שבוע מצוין!


ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...