יום שלישי, 21 באוקטובר 2014

טיסה ארוכה עם ילדים - כיצד להעסיק אותם?



כשליה הייתה בת שנתיים וחצי היגרנו לאוסטרליה. הדרך לאוסטרליה היתה ארוכה ארוכה, במקרה שלנו דרך של 24 שעות. 11 שעות להונג-קונג, עצירה ל-6 שעות ועוד 9 שעות טיסה עד לסידני. בחישוב פשוט, יותר מדי שעות טיסה עם פעוטה שדורשת בידור ללא הפסקה. מכיון שצוות בידור עוד לא המציאו בטיסות ארוכות (וחבל מאוד) נאלצתי לחשוב על כמה דרכים לבדרה בעצמי. יצאתי למרחב המקוון לחפש אחר רעיונות, קראתי, אספתי ובניתי תוכנית. קפצתי לחנות "הכל בשקל", העמסתי את התיק בכל טוב מבדר והמראנו לעתיד טוב יותר.
אולי אין בכוונתכם לטוס לאוסטרליה הרחוקה בזמן הקרוב, אבל גם טיסה קצרה של כמה שעות עם פעוט משועמם יכולה להפוך לסיוט. אז הנה כמה הצעות שיעזרו לכם לשרוד את הטיסה (קצרה ככל שתהיה) עם הפעוט הפרטי שלכם:

1. מדבקות
אין פעוט שלא אוהב מדבקות. תאספו לכם אוסף יפה של מדבקות, ותנו לילדון להשתעשע. אפשר לתת לו להדביק לבד, או להמציא יחד סיפור תוך כדי ההדבקה. אל תשכחו לקחת איתכם  חוברת הדבקה מיוחדת עם דפים ריקים (אחרת הילד  ירצה לעשות מייקאובר למטוס עם קצת מדבקות פה ושם).

2. חוברת עבודה עם מדבקות או דפי עבודה
ניתן להשיג בחנויות ספרים  חוברות עבודה ענקיות עם מדבקות לפני נושאים (צורות, מספרים, בובות, פיות וכו') ב-10 ש"ח בלבד. תבחרו את הנושא האהוב על ילדכם ותתנו לו לעבוד בשקט בזמן הטיסה.


אפשר ללכת על פתרון זול יותר ולהדפיס מראש דפי עבודה.  באתר הזה ניתן להוריד דפים מסוג זה בחינם: http://www.yetzira.com/avoda.html

3. קשיות לשתייה
מתאים לילדים קטנים. עדיף קשיות בצבעים שונים. את הקשיות אפשר לקפל, לספור, לעשות מהן צמות, להפוך אותן לעיגולים, לשרשרת וכיד הדמיון.

4. ספר מלון
תמצאו לכם ספר מלון עם המון המון תמונות. במידה ובספרייה הפרטית שלכם אין ספר בסגנון,  תנסו להלוות מחברים או מהמשפחה. עם ספר כזה ביד אפשר להעביר זמן רב מהטיסה. ספר עם תמונות בלבד מאפשר להפעיל את הדמיון, להמציא אלף ואחת סיפורים, לשחק במשחקים שונים כגון "מצא את החפץ", או לשאול שאלות על חפצים שונים המופיעים בספר ולהניח לילד לנחש על איזה חפץ בדיוק מדובר.
אנחנו לקחנו איתנו את הספר המהמם "מילון בתמונות פלסטלינה" מאת נטלי בלינו ועיצוב בפלסטלינה ע"י כריסטל מקדיאן. בכל עמוד יש גם תמונות מקסימות וגם רעיונות להפעלות בעקבות התמונות. מומלץ בחום.


בליניו, נטלי , מילון בתמונות פלסטלינה‏

5. חוברות צביעה
קניתי כמה חוברות בחנות הכל בשקל עם תמונות גדולות המתאימות לפעוטות. ממליצה לקחת עפרונות ולא טושים, שמעתי בעבר על כמה מקרים בהם הפיקסו הצעיר החליט לקשט את המטוס על הדרך. פאדיחות. במידה ואין לכם זמן לרוץ לחפש אחר חוברת צביעה, תדפיסו כמה דפי צביעה מהמחשב. באתר הזה יש מבחר ענק של דפי צביעה, החלק הקשה זה לבחור את המועדף עליכם.  http://www.myfirsthomepage.co.il/color_1.htm


6. משחקי מילים
משחקים מסוג זה מתאימים לא רק למטוס, הם עובדים מצוין במכונית בנסיעה ארוכה ואפילו סתם כשאתם ממתינים בתור ל"..." (השלם את החסר) והילד כבר מזמן איבד את הסבלנות.
התאימו את המשחק לגילו של הילד. הנה כמה רעיונות.
תמצא את הצבע - תאמרו לילד צבע כלשהו וביקשו ממנו לחפש חפץ בסביבתו הקרובה בצבע שבחרתם.
פרטי לבוש - כל אחד בתורו אומר פריט לבוש כלשהו. כשנגמרים לכם פרטי הלבוש עברו לצבעים השונים, סוגי צעצועים וכו'.

 מקווה שהטיפים האלה יעזרו לכם לעבור את הטיסה עם הילדים בשלום. במידה ויש לכם טיפ מקורי משלכם אשמח אם תשתפו אותי. ממתינות לי עוד טיסות ארוכות בעתיד....



ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...