יום רביעי, 23 בדצמבר 2015

ילדים לומדים על כסף - פלוס מתנה!

אם תגיעו לסוף הרשומה, תגלו את המתנה שמחכה לכל מי שנרשם כמנויים של הבלוג. המתנה תהיה בנושא הרשומה הנוכחית, קובץ עם משחקים ורעינות להפעלות בנושא הכסף!
 
ברגע שליה התחילה בית ספר, ידעתי שאני צריכה ללמד אותה על המטבע האוסטרלי. בבית ספר יש להם קיפטריה, וליה מבקשת מדי פעם כסף כדאי לקנות לעצמה משהו טעים בהפסקה. אז פה ושם אני מביאה לה כמה מטבעות. יצא לי אפילו להתנדב בקיפטריה של בית הספר, וקרה לא פעם שילדים מהכיתות הנמוכות הביאו לי חופן מטבעות ושאלו מה הם יכולים לקנות בזה. ואני די בטוחה שגם ליה פעלה בצורה זהה. 
ידע זה כח,  וכדאי מאוד שליה שלי תדע כמה זה בדיוק שלושים סנט, וכמה זה דולר, ומה ההבדל ביניהם. 
כמובן שלפני שמתחילים עם המטבעות, כדאי שהילד ידע לספור בקפיצות של עשר, ידע לספור עד מאה, וידע חיבור וחיסור פשוט, אחרת כל הקונספט יהיה קשו לו מדי. 


את "השיעור" שלנו התחלתי בצורה ספונטנית לחלוטין. השאלתי ספר מספרייה אודות אוסטרליה, ובאחד העמודים מצאנו מידע על הכסף האוסטרלי. תזמון מושלם! כי לגמרי במקרה, היו לי אינספור מטבעות בארנק, והחלטתי לנצל את ההזדמנות ללימוד על הכסף המקומי.
שיחקנו בכמה משחקים. קודם כל התאמנו את המטבע לתמונה, וקראנו את המספר המופיע על כל מטבע.


אחרי זה שיחקנו במשחק מיון עם כל המטבעות. שירטטתי טבלה עם כל הערכים של המטבעות, וליה הייתה אמורה לסדר את המטבעות בשורה הנכונה. 
כפי שרואים בתחתית העמוד, הפרדתי בין המטבעות "הכסופות" לבין "הזהובות" בעלות הערך הגבוה יותר.


ביחד עם ליאם, הילדים השלימו את המשימה. 


מיד לאחר מכן, ניסינו לשחק בשילובים שונים, כדי ליצור דולר משני מטבעות של חצי דולר. 
ניסינו לברר כמה מטבעות של עשר סנט נצטרך בשביל להגיע לדולר, וכו'. זה השלב היותר מאתגר כמובן, ומצריך המון סבלנות. 

ועכשיו, כפי שהבטחתי, לכבוד הרשומה הזו, הכנתי מתנה עבור הקוראים שלי. כל מי שמנרשם כמנוי במייל (בתפריט הימני למעלה - "הרשמו כמנויים"), יקבל במייל שבעה עמודים של משחקים ודפי הפעלה בנושא מטבע ישראלי. הערכה כוללת גם דף עם הנחיות ורעיונות למשחקים שונים בנושא. 


מקווה לראותכם בין המנויים של הבלוג.

ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.

5 תגובות:

  1. יופי של פעילות! אמנם אצלי עוד קטנים לנושא, אבל אשמח לשמור לי לעתיד, אפילו שאני מנויה ותיקה ולא חדשה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! שלחתי במייל את הקובץ, מקווה שיתרום לחמודים שלך :)

      מחק
  2. איזה יופי! האם יש דרך להרשם כדי לקבל עדכונים במייל?

    השבמחק
  3. בדיוק נרשמתי לאתר וגיליתי את הפעילות הזו. האם אפשר לקבל את המתנה? יש לי ילדה בת עוד מעט חמש ש"רוצה ללמוד על כסף"

    השבמחק
    תשובות
    1. הי קארין.

      תודה רבה על ההרשמה כמנוייה. מקווה שיהיה לך כיף איתנו.

      שלחתי לך במייל את הקובץ. תהנו!

      מחק

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...