יום שני, 28 בדצמבר 2015

לומדים אותיות עם טושטושים


דף עבודה ללימוד אותיות לא חייב להיות משעמם. אפשר לשלב בו גם יצירה. למשל, ליה למדה את האותית א' וב'. בשבוע שלאחר מכן עשינו חזרה על האותיות בעזרת טושי בינגו (טושטושים).


 כתבתי את האותיות א' ו-ב' על דף לבן והצעתי לליה לעקוב אחרי קווי המתאר של כל אות עם טוש בינגו. 




מצוין גם למוטוריקה עדינה. 



באופן כללי, לדעתי האישית טושים שכאלה הם חובה בכל בית עם ילדים.
ניתן לשלב אותם בהמון משחקי חשיבה. כמו משחק הדפוסים לגילאי גן חובה, או ליצירה לתרגול המוטוריקה העדינה אצל פעוטות (הפרטים ברשומה):

 
ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.

4 תגובות:

  1. שלום, אמא עם המצלמה! מאוד אוהבת את הבלוג שלך. אין לי ילדים עדיין, אבל לא יכולה שלא להזכר בעצמי בתור ילדה: אין סיכוי שהייתי מסכימה לעקוב אחר קו מתאר של אות עם טוש, או להדביק מדבקות במקום המיועד להן. תמיד רציתי ללכת נגד ההוראות. לא היה שום טעם לתת לי דפי עבודה, וכו'.

    בעצם השאלה שלי היא איך את גורמת להם להתעניין ולהתאזר בסבלנות? ומה לעשות במקרה של ילד סרבן?

    המון תודה והמשך יום מקסים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על שאלה מצוינת וכה חשובה.
      הסוד הוא מאוד פשוט, לא להכריח. אם הילד לא מעוניין, אז לא צריך. הבן שלי גם לא בקטע. שונא דפי עבודה ולא מעריץ של יצירות. אז אני מציעה לו דרכים אחרות לחקור וללמוד. באמצעות שיטות שיותר קרובות לליבו, כמו משחקים סנסוריים, ספרים, לגו וכו'. יש אסקולה שלמה שקמה על הרעיון הזה שכל ילד הוא אישיות בפני עצמו, עם רצונות ועניין משלו - קוראים לזה "אנסקולינג", ואני מאוד מכבדת את הרעיון הזה. יכול להיות שאת בתור ילדה העדפת ללמוד דרך משחקים פיזיים "לקפוץ על האותיות (יש לי רשומה על זה), או למצוא אותן בתוך אורז. גישת מונטסורי לדוגמה, מציעה את המחשבה שילדים עד גיל 6-7 בכלל לא צריכים לדעת לכתוב עם עיפרון.ועוד דבר, הכל תלוי בגישה של המחנך, אם הוא גורם לילד להרגיש בנח, ולא הופך את כל העניין "לחובה" אלא למשחק, זה גם מאוד משפיע. ודבר אחרון, לפעמים כדאי להניח את הפעילות על השולחן, ולאפשר לילד בעצמו לגלות את הפעילות, לסקרן אותו. לא לתווך בכלל. אני יכולה לכתוב על זה לנצח :) אז אעצור כאן. מקווה שעזרתי, אם לא, אשמח להמשיך בדיון.
      מצרפת את הקישור לרשומה של "הקפיצות" http://imablogerit.blogspot.com.au/2015/11/blog-post_5.html

      מחק
  2. שלום!
    תודה על הבלוג המקסים והאינפורמטיבי!!
    אני חיה בחו״ל ותוהה - טושטושים זה המצאה ישראלית? יש לזה שם באנגלית?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על השאלה ועל המחמאות :)
      הטושים האלה דווקא מאוד פופלאריים מחוץ לישראל. והם נקראים Do A Dot Marker או Bingo Markers

      http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ss_i_6_6?url=search-alias%3Daps&field-keywords=bingo+markers&sprefix=bingo+%2Caps%2C415

      אני נמצאת באוסטרליה, וקונה את שלי בחנויות סטייל "הכל בדולר". מצאתי שבחנויות האלה הטושים האלה הכי זולים.

      בהצלחה!

      מחק

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...