יום רביעי, 13 בינואר 2016

משחק מדידה - ילדים לומדים ומודדים

לפני כשנה, ליה שאלה אותי שאלה כלשהי שהובילה אותי למשחק שתראו ברשומה. לצערי הרב אני לא זוכרת את השאלה המדויקת, האם זה היה אודות מידות באופן כללי, או על סנטימטרים ספציפית, אולי על אורך, או הסימטריה של הגוף. ממש לא זוכרת. אבל אני יודעת שאת רב ההפעלות הלימודיות שאני יוצרת עבור הילדים, מתחילות משאלות מנחות שהם שואלים אותי. אני לא אהובת להאכיל בכפית ולענות בהסברים משעממים. אני מעדיפה להראות, להפוך את המונחים למשהו ממשי שניתן לחוש אותו, לחוות אותו. 

תגיד לי ואשכח, למד אותי ואולי אזכור, ערב אותי ואלמד" (בנג'מין פרנקלין).

אז ליה ביקשה ללמוד על מידות. ציירתי דמות של ילדה עם ידיים ורגליים ארוכות, הוספתי סנטימטר למדידה וטושים.
 

המטרה של המשחק, להתנסות בכלי מדידה ולהבין יותר טוב מושגים כגון אורך, סנטימטרים וכו'. 


הדבר הראשון שליה בחרה לעשות זה לצבוע את הדמות שציירתי ולהוסיף לה שיער :).



בשלב הבא, מדדנו את אורך הידיים והרגליים של הילדה הירוקה שלנו. ליה רשמה את המידות שקיבלנו.


ואלה המידות שהתקבלו.


לאחר מכן, מדדנו גם את הידיים של ליה. 


וגם את האורך של הטושים. אם כבר, אז כבר. 


ולסיום, מדדנו גם את את הגפיים של הבובה.


וככה למדנו שיחקנו וחקרנו את נושא המידות.

ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.



4 תגובות:

  1. אני מאד אוהבת את ההפעלות של הילדים שלך, את עושה עבודה נהדרת. בהצלחה !

    השבמחק

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...