יום ראשון, 16 באוקטובר 2016

משחק ללא גבולות

אחד מעקרונות החינוך הכי אהובים עלי, הוא משחק עם מגוון חפצים פתוחים (open ended materials), אלה הם חפצים  טבעיים שבאים בתפזורת (כגון גולות, מקלות ארטיק, חומרים טבעיים מהטבע כמו חלוקי נחל). עדיף שהחומרים יהיו מזכוכית, מאבן, מעץ, מנייר, מלבד, מבד - כל חומר טבעי יתאים. היופי בחומרים האלה הוא שהם נעימים למגע, אבל חשוב אף יותר, הם פתוחים לפרשנות. הילד יכול ליצור בעזרתם עולם ומלואו. לסדר בשורה, לסדר בתבניות ובדפוסים, למיין, לערום אחד על השני, להרכיב, לשלב, לעצב והרשימה עוד ארוכה. בזמן המשחק הילד מחליט מה לעשות עם החפצים שבידיו, ומקבל למעשה צעצוע עם אפשרויות משחק אינסופיות.   
 

חשוב להציג את החפצים האלה בצורה מסודרת ואסתטית, במגש מחולק או במיכלי זכוכית שקופים (צנצנות לדוגמה).


 ואז הילד כבר ידע מה לעשות. למשל כאן, הצעתי לילדים את המגש יחד עם ריבועי בדים. תראו כמה יופי. כמה מיוחד כל עיצוב, ושונה מקודמו.






ליאם אוהב לשלב את החפצים האלה במשחקים שלו עם הקוביות ועם המכוניות. לפעמים עיגולי הזכוכית הופכים לחלונות במבנה שבנה, ולפעמים לחומרי בנייה שמעבירה המשאית לאתר הבנייה.

איפה אפשר לקנות? בחנויות יצירה. חרוזים מעץ לדוגמה, מקלות ארטיק, חלוקי נחל, פיצ'פקעס שונים ליצירה כגון כוכבים ודמויות קטנות ושטוחות מעץ (עיטורים ליצירה), פונפונים, אצטרובלים קטנים שמצאנו בחצר, אוסף של מקלות קטנים, קונכיות, פקקי יין, כפתורים, וכדומה.

משחק פתוח טוב לילדים שלנו.

 
מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...