יום ראשון, 19 בנובמבר 2017

6 שיטות שונות ללימוד אותיות וצלילים בעזרת מדבקות

אני תמיד אומרת את זה, וזה לא ישתנה לעולם אני מניחה, ילדים אוהבים וצריכים ללמוד באמצעות משחק או יצירה. למידה אמורה להיות חווייתית, ואם נשלב את כל מה שכתבתי עד כה, אני חושבת שמדבקות הן כלי נהדר וכייפי שיכול לעזור לילדינו ללמוד. 

כשאני מלמדת את ליה אותיות בעברית, אני משתמשת בדפי עבודה, שאת רובם אני מכינה בעצמי, רק שהם לא בדיוק נראים כמו דפי עבודה, אלא יותר כמו משחק.

והנה כמה רעיונות שעזרו לנו בעבר.
קידוד באמצעות מדבקות צבעוניות עגולות. כתבתי כמה אותיות שלמדנו באותו הזמן בתוך לב גדול, וכתבתי כל אחת מהן על מדבקה עגולה בצבע אחר. ד-אדום, ר-טורקיז, א-צהוב.



הילד אמור להדביק את המדבקה בצבע הנכון על כל אות. מדבקה אדומה על ד', צהובה על א' וכו'.



והנה עוד רעיון פשוט, הילד אמור לשרטט קו בין המדבקה מצד שמאל לצליל ההתחלתי שלה מצד ימין. א - אננס, ב-בננה וכו'. 



מדבקות יכולות לעזור בתרגול קריאה וכתיבה. באמצעות מדבקות של אותיות,  יצרתי כמה מילים פשוטות שליה יכולה כבר לקרוא. ליד כל מילה הוספתי שורה, לתוכה ליה אמורה להעתיק את המילה, אחרי שקראה אותה.


ואפשר הפוך, שהילד בעצמו יאיית מילים באמצעות המדבקות.



ועוד רעיון, מדבקות בתוך מדבקה :) היה לי פנקס של מדבקות שהן תוויות. ובכל תווית ליה הדביקה מילים או שמות, אותם היא יצרה באמצעות מדבקות של אותיות. שיטה נהרדת לתרגול זיהוי השם של הילד.  



אני יודעת שלא רואים כל כך טוב, אבל אפשר לתרגל את כתיבת האותיות בתוך מדבקה של אות. רואים את ה-י' באמצע עם הטוש הסגול?



לרעיונות נוספים ללימוד אותיות, תקליקו כאן.


מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.


https://www.facebook.com/blogimaim



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...