יום שישי, 16 בנובמבר 2018

הפעלה לפעוטות בנושא הסיפור "אליעזר והגזר"

יום אחד החלטתי לעבור על הקבצים הישנים בתיקיית המצלמה שלי, ושמחתי למצוא בה מלא תמונות המתעדות משחקים ופרוייקטים שעשיתי עם הילדים בעברי הרחוק. ארבע שנים זה העבר הרחוק, נכון? כשאני רואה את הילד הקטנצ'יק שבתמונות (שהיום כבר בן שש וחצי), לי זה מרגיש עתיק. 
אז במה שיחקנו? באליעזר והגזר כמובן. או יותר נכון שיחזרנו את הסיפור באמצעות תיאטרון בובות מאולתר.


מצאתי באינטרנט תמונות של כל הדמויות המופיעות בסיפור, הדפסתי, גזרתי והדבקתי על גלילי נייר טואלט, אותם גזרתי לגדלים שונים.

בתקופה ההיא הייתי סופר משקיענית, שני הילדים שלי ישנו צהריים כשעתיים בכל יום, אני לא עבדתי והתחביב שלי היה להמציא לילדים הפעלות. מתגעגעת לזמן הזה בטירוף! בכל אופן, בזכות הזמן שהיה לי, תפרתי לילדים את "הגזר", אבל הסיפור שלנו מבוסס על גירסה רוסית של הסיפור, בה מככב הלפת ולא הגזר. שזה הירק הצהוב שבתמונה. ועוד וידוי, לא באמת תפרתי, יותר נכון לומר הדבקתי יחד כמה חתיכות של לֶבֶד.


החלטנו להזמין להפקה שלנו קהל צופים מכובד, ויצאנו לדרך.




ואם אתם תוהים מי הילדה החמודה עם המוצץ הורוד, אז רק שתדעו שזה ליאם :) הסיפור שעומד מאחורי זה מאוד פשוט, איבדנו את כל המוצצים שלו, ובחנות מכרו רק מוצצים ורודים. ואם הילד שלכם אי פעם מצץ מוצץ, אז אתם בטח יודעים שלאף אחד לא באמת אכפת מה הצבע של המוצץ, העיקר שהילד יהיה מבסוט!

לאחר ההצגה, הוספנו אלמנט של מיון למשחק שלנו. הכנתי מראש כמה דברים קטנים, וביקשתי מליה למיין אותם לפי הדמויות. גבינה עבור העכבר, דג עבור החתול, סרט ורוד עבור הילדה ועצם עבור הכלב. 

ולמה משחק מסוג זה חשוב לילדים? משחקים המאפשרים לילד לשחזר ולספר מחדש סיפורים ששמעו עוזרים לפיתוח השפה ולזיכרון של הילד. בנוסף, זהו משחק תפקידים נחמד, שמאוד חשוב להתפתחות תקינה של ילדים קטנים (על כך תוכלו לקרוא לעומק במאמר מעולה שמצאתי ברשת).

כיף להיזכר!

ומאחלת משחק מהנה לכולנו.

מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...