יום שני, 9 במרץ 2015

פירות וירקות מכדורי קלקר

מכירות את כדורי הקלקר העגולים האלה, שנועדו ליצירה, אבל אף אחד לא באמת יודע מה לעשות איתם? אז לי יש מלא כאלה, ואני גם לא כל כך יודעת כיצד לשלב אותם ביצירה.
אבל אז הגיע ההלווין באוסטרליה, החג הזה בו כל הילדים מתחפשים, והולכים לשכנים כדי לבקש ממתקים :) בחג הזה נהוג לקשט את הבית עם כורי עכביש ודלעות. אז אנחנו ויתרנו על הדברים המפחידים, והחלטנו להתמקד בדלעת דווקא. וכאן נכנסים לתמונה הכדורים מקלקר. החלטנו להפוך אותם לדלעות קטנות וחמודות.
מכיוון שבארץ לא חוגגים את חג ההלווין, היצירה הזו עדיין רלוונטית לישראל, מכיוון שבאותה הטכניקה ניתן ליצור תפוח עץ לכבוד ראש השנה ורימון לכבוד סוכות. וניתן אפילו ליצור ירקות ופירות עגולים אחרים, למשחק יצירתי (כגון עגבניות, שזיפים, תפוזים וכו').
אז לשם הטרנספורמציה של הכדורים האלה למשהו שנראה אכיל, תצטרכו דבק לבן, מברשת למריחת הדבק, נייר טישיו/נייר קראפ צבעוני בצבע הירק או הפרי שרוצים ליצור. ובנוסף, ליצירת הצ'ופצ'יק הירוק של הדלעת, השתמשנו במנקי מקטרות ירוקים.



בשלב הראשוני, מכינים את נייר הטישיו/הקראפ אותו רוצים להדביק סביב הכדור. יש לגזור את הנייר לחתיכות קטנות(אך לא קטנות מדי, שיהיה נח להדביק). הילד יכול לעזור בגזירת הנייר, או אפילו לקרוע אותו עם הידיים.



אחרי שהנייר מוכן, מורחים דבק על הכדור, ומדביקים מעל את נייר הטישיו, מדביקים בחלקים, ומחליקים היטב עם האצבעות. אימון מצוין לאצבעות!



ברגע שכל הכדור מכוסה מכל הכיוונים, מניחים בצד לייבוש הדבק.



אחרי שהדבק התייבש, תקעתי פנימה את מנקה המקטרות הירוק. ומוכן!



יצירה מהנה!


מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...