יום חמישי, 21 בפברואר 2013

תמונות פורים או כיצד לצלם ילדים בחג

בפורים המצלמות של כולנו עובדות שעות נוספות. הילדים המחופשים שלנו נראים כל כך חמודים ומתוקים בתור ליצן/דובי/נסיכה שאנחנו פשוט חייבים לצלם אותם מכל כיוון אפשרי. ללא ספק שכל תמונה שבה יככב הילד/ה שלנו תהיה בעינינו יפה. אבל כל תמונה יפה ניתן לשדרג לתמונה מהממת. להלן כמה טיפים לצילום תמונות יותר מעניינות ו"מקצועיות" של דוגמני הבית שלנו:

1. האור הוא המפתח. כמה שיותר אור יותר טוב. במידה ואתם מצלמים את הילדים בבית תדאגו לצלם אותם כשהם עומדים לילד חלון פתוח, תסיטו את הווילונות ותפתחו את התריסים. אם יש לכם מרפסת או חצר אז עדיף לתלם אותם ליד הדלת, ממנה נכנס אור טבעי ומחמיא.
אבל, שימו לב! אור זה מצוין, אבל יותר מדי אור יכול להרוס את התמונות. לא מומלץ לצלם את הילדים בחוץ בשעות הצהריים. האור חזק ומסנוור מדי, מה שגורם לתמונות להיראות חיוורות ו"לבנות".  אבל אם אתם ממש ממש חייבים לצלם בצהריים בחוץ תנסו לחפש פינה מוצלת שתעזור לפתור את הסוגיה.
הנה דוגמה לתאורה גרועה. האור החזק ממש לא מחמיא לעור הפנים של התינוקי שלי. שימו לב ל"כתמים הלבנים", במיוחד על המצח. הפורטרט הזה נראה מאוד לא טבעי, ואפילו הלשון המתוקה והאצבעות הקטנטנות לא מצילים את המצב.



2. צלמו מגובה העיניים של הילד. אפילו אם זה אומר להתיישב על הרצפה, תעשו את זה! התוצאה תהיה שווה את זה. הנה דוגמה, התמונה מצד ימין מצולמת מגובה העיניים והתמונה מצד שמאל מלמעלה. מה יותר טוב?



3. אולי זה יפתיע אותכם, אבל בשביל תמונה טובה "המחופש" שלנו לא חייב להסתכל ישירות אל המצלמה, הוא גם לא חייב לחייך. לפעמים התמונות היותר מעניינות יוצאות דווקא כשהילד לא מסתכל ישירות עלינו. תנסו לצלם את הילד בזמן שהוא שקוע במשחק, בשילוב עם טיפ מספר שתיים מובטחת לכם תמונה מקסימה ומרגשת.



4. פוקוס! הרבה פעמים אנשים נוטים להציג לראווה תמונות שצולמו ללא פוקוס, תמונות מטושטשות שעושות עוול למצולם. כמה חבל... לפני שאתם מצלמים תכוונו את המצלמה על האובייקט המצולם, תלחצו חצי לחיצה על כפתור הצילום (תשמעו קליק)  ורק אז תלחצו שוב בשביל התמונה הסופית. תוודאו שהתמונה יצאה בפוקוס, כיום בכל מצלמה יש תצוגה מוקדמת של התמונות שצולמו. יצא לא בפוקוס? לא נורא, תעשו ניסיון שני. בשביל תמונה טובה צריך טיפה מאמץ.
אוי, לאן נעלם הפוקוס בתמונה הזאת???




5. רקע הוא חלק מהתמונה. תבחרו רקע ניטרלי או להיפך, רקע מעניין שישלים את התמונה. לרוב תמונות על רקע רהיטים, מקרר, מכוניות חונות וכל דבר שלא שייך לרגע הספציפי יכול להרוס את התוצאה הסופית.
התמונות הבאות ממחישות זאת מצוין. התמונה מצד ימין מצולמת על רקע "רגוע", הפוקוס הוא על ליה, והיא בולטת על הרקע הפסטלי. לעומת זאת בתמונה מצד שמאל יש הרבה הפרעות, העין מטיילת על כל האובייקטים שמסביבה, והכי מזעזע זה פח האשפה המהמם משמאל לתמונה.



6. זוויות - ליצירת עניין בתמונה תנסו להסיט את המצלמה מעט ימינה או שמאלה על מנת ליצור תמונה מזווית מפתיעה.




7. מרכז זה משעמם! מיקמו את הילדון שלכם מצידו הימני או השמאלי של הפריים ותקבלו ישר טאץ' מקצועי. דרך אגב, להשיג אפקט של תינוק צף (כמו בתמונה הזאת) זה הדבר הכי קל בעולם. אם תרצו אעשה על כך הדרכה ברשומה נפרדת.



כמובן שהטיפים האלה שימושיים לכל ימות השנה ולא רק לפורים. מקווה שתיישמו אותם בעתיד בחג הקרוב. במידה ויישמתם את הרעיונות ואתם מנהלים בלוג משלכם אשמח לראות את התוצאה הסופית. פשוט השאירו תגובה למטה עם הקישור לתמונה.

חג פורים שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...