יום שלישי, 11 ביוני 2013

חוגגים יום הולדת שנה לליאם = חלק א'

לפני כמה חודשים השובב הקטן שלי חגג יום הולדת שנה, ורק עכשיו סוף סוף אני מעלה על הכתוב את כל ההכנות לקראת החגיגה הגדולה.
כמובן שאצלנו אין יום הולדת בלי נושא, ומכיוון שלא יכולתי לשאול ילד בן פחות משנה על איזה מוטיב בא לו, החלטתי במקומו. הנושא שבחרתי מתבסס על ספר ילדים מאוד פופולרי באוסטרליה "הזחל הרעב". חובה בכל ספריית ילדים!
למי שלא מכיר את הסיפור, מדובר על זחל ירוק ומאוווד רעב שחיפש משהו לנשנש. ובכל יום הוא אוכל פרי מסוג אחר(כאשר בכל יום הוא מוסיף פרי) עד שמגיע היום השישי בו הוא אוכל המון דברים לא בריאים (עוגה, נקניק, קאפקייק, גבינה צהובה וכו'). כרסם כרסם עד שכאבה לו הבטן. יום למחרת אכל עלה ירוק והחיים הפכו לטובים יותר. בהמשך נהיה ממש מותח, הזחל בונה סביבו "בית", מבלה בו שבועיים ומהבית יוצא..... פרפר יפה וצבעוני. סיפור מאוד יפה, שמלמד את הילד לספור, סוגי אוכל ואת מחזור חיי הזחל. והכי יפה בו שהוא מאוד צבעוני עם איורים מדהימים.
בכדי להבהיר יותר טוב את המחשבה מאחורי כל הקישוטים, הנה ההזמנה הרשמית ליום ההולדת שנשלחה לכל החברים במייל. העיצוב מבוסס על הזמנה שמצאתי ברשת. כפי שאתם רואים המוטיב המרכזי זה הזחל הירוק, האוכל שמופיע בסיפור והנקודות הצבעוניות.



ברשותכם, נתחיל מקישוטים ואביזרים.
דיגלונים בצבעים של הסיפור.


את הדיגלונים עצמם גזרתי מדפי ויניל. אותם תפרתי על סרט לבן עם נקודות צבעוניות. על כל דיגלון תפרתי אות בתוך עיגול (שהודפסו במדפסת), ויצרו את הכיתוב HAPPY BIRTHDAY LIAM.



 ולמה תפרתי? כי האותיות מנייר לא רצו להידבק על הויניל החלקלק.

וממשיכים לפרויקט הבא.
סינר אוכל לשובבי.
רציתי ליצור דמות הזחל מבד לבד. הדפסתי את הדמות ששימשה לי לשבלונה, וגזרתי כל חלק וחלק בנפרד. בסוף הפסיפס שהתחלתי יצר את הדמות הרצויה, בתוספת מספר "אחד", שלא נשכח את  סיבת החגיגה. את הדמות הדבקתי בחלקים עם דבק חם על גבי סינר ישן שכבר היה ברשותי ושהצבעים שלו התאימו בדיוק לצבעי המסיבה.



הנה תמונות "לפני" ו"אחרי." 


סינר יש, עכשיו צריך חולצה חגיגית. ומה צריך גבר בשביל לשדרג את ההופעה? עניבה כמובן. אז גזרתי מלבד צורה של עניבה, עיטרתי את החלק של "הקשירה" בנקודות צבעוניות (גזורות מלבד) ויצרתי תפירת זיגזג עם חוט אדום מסביב עם מכונת תפירה. תפרתי את העניבה לחולצת טי-שרט לבנה. וההופעה הושלמה!



עכשיו נעבור לליה. אמנם זה לא יום ההולדת שלה, אבל בתור אחותו של חתן השמחה היא חייבת להתאים למוטיב שנקבע. מה שאומר שהיא לבשה שמלה לבנה עם תכשיטים מחרוזים עגולים צבעוניים (מאוסף התכשיטים הגדוווול שלה) וקשת לשיער שעיצבתי. הנחו אותי הצבעים של הסיפור, לבן ונקודות צבעוניות (או במקרה זה פרחים צבעוניים).



זאת קשת ישנה שעיטרה את שיערה של ליה בחתונתו של אחי, לפני שנתיים וחצי. הסרט הלבן היה כבר ממש בלוי ומלוכלך. אז הסרתי את הסרט ואת הקישוט, הדבקתי עם דבק חם סרט לבן חדש. עשיתי פרחים מלבד לפי ההדרכה כאן, והדבקתי על הקשת עם דבק חם.


 
מכאן ממשיכים לשקית ההפתעות, שקית עם מתנות קטנות שנותנים לילדים אורחים כאות תודה על כך שהשתתפו בשמחתנו.
כמובן שגם כאן הקפדתי על נושא המסיבה. אז מה היה לנו בכל שקית?

נחשים זחלים מגומי וסוכריות עגולות וצבעוניות.



חוברות צביעה קטנות שהדפסתי, גזרתי והדבקתי. מצאתי באינטרנט דפי צביעה מהסיפור ואיגדתי אותם לחוברת. בשער האחורי הדבקתי פתק תודה.



הבנים קיבלו קונפטי.



 והבנות קיבלו סיכות לשיער שעיצבתי. הזחל והעלה עשויים מלבד.



ומהצד השני.



שמחה לבשר שהסיכות היו להיט אצל הבנות.

ובזה סיימנו עם המתנות. עכשיו נשאר לעבור לאוכל. אבל על כך ברשומה הבאה, גם ככה יצא מאוד ארוך ויש לי עוד הרבה הרבה להראות לכם.
.
אז נתראה ברשומה הבאה! תודה שהייתם איתי.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...