יום חמישי, 27 ביוני 2013

מונטיסורי לפעוטות, סדרת רעיונות להפעלה ומשחקים לבני שנה עד שנתיים.

אני תמיד מחפשת גירויים חדשים עבור הפעוט שלי, הוא בן שנה וארבעה חודשים, ולא משנה כמה צעצועים אני מניחה לפניו, הוא משתעמם די מהר, ולאחר זמן קצר (מאוד!) יוצא לחפש חוויות חדשות. לרוב זה משהו מאוד מסוכן או מאוד מאוד מבלגן (או שילוב של שניהם).
זה לא סוד שאני חסידה של שיטת מונטיסורי, ומאמצת באהדה גדולה את התורה והרעיונות שלה, במיוחד בכל הקשור למשחק ולהתפתחות. בימים הקרובים אציג לכם רעיונות שונים המבוססים על השיטה, רעיונות מאוד פשוטים לביצוע שכל פעוט יאהב. כל משחק שאציג מפתח סקרנות, מתרגל את המוטוריקה העדינה, מלמד אודות טקסטורות וצורות.
אז בואו נתחיל.


להפעלה הראשונה תצטרכו:
מיכל עמוק או סל גדול.
קלקרים קטנים לאריזה, כמה שיותר יותר טוב.
צעצועים וחפצים קטנים מרחבי הבית. בצבעים, בצורות ובמרקמים שונים.



תחביאו את האובייקטים שבחרתם בתחתית המיכל, ותכסו אותם עם הקלקר.



הניחו את המיכל מול הפעוט ותנו לו לגלות את האוצרות שהחבאתם. 


המשחק לא נגמר רק במציאת הדברים, ברגע שהפעוט שלי מצא חפץ מסויים, הוא ישר הפך אותו לצעצוע חדש. החפץ שמצא ממש ריתק אותו (וזאת למרות שמדובר על חפצים שהוא משחק איתם כל יום).
כשמצא את הקובייה הכחולה, ניסה למלא אותה עם חתיכות הקלקר.


כשמצא את הקובייה העגולה ואת הכפית, הקובייה העגולה הפכה לצלחת.



אפשר לחזור על המשחק עם חפצים שונים כל כמה שבועות. תעודדו אצל הפעוט את הסקרנות ואת הרצון לגילויים חדשים.

הבהרה, ילדים עד גיל שנתיים מצריכים השגחה מלאה בעת המשחק.

מחר בסדרה, נשחק עם אורז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...