יום שלישי, 23 ביולי 2013

5 רעיונות כיפיים לשילוב קוביות בתוך משחק

ברשומה קודמת כתבתי על לגו, היום אכתוב על קוביות. כנראה השתלט עלי מצב רוח הנדסי.
אני רוצה להאמין שלכוווולם יש קוביות בבית, ואם לא אז עדיין לא מאוחר מדי להתחיל  לשלב את הקוביות במשחק יומיומי.  הקוביות מצוינות לא רק לבניית מגדלים גבוהים אלא גם לפיתוח הדמיון ולהקנות פן יצירתי נוסף למשחק. כל קובייה יכולה להפוך למשהו אחר, בכל משחק שתבחרו.  תנסו לאתגר את הילדים שלכם והציעו להם לשלב את הקוביות במשחקים השונים שהם אוהבים לשחק. לדוגמה, בתור רהיטים בבית הבובות, או בתור מערה לדינוזאור אימתני. תדגימו להם כיצד ניתן להפוך חפץ אחד למשהו שונה לחלוטין, בעזרת הדמיון. משחק כזה יתרום בעתיד לפתרון קריאטיבי ולחשיבה מחוץ לקופסא, שתי תכנות אופי הכל כך מוערכות בעידן המודרני.
הנה כמה רעיונות מהמשחקים שלנו עם ליה.
בניית בתים ומגדלים סביב דמויות שונות, בונים לא רק כלפי מעלה, אלה סביב הדמויות. תשלבו במשחק דמויות בגדלים וגבהים שונים, ובקשו מהילד שיבנה סביבן בית.


במשחק הזה, הקוביות הפכו לעוגיות, יאמי! 


כמובן יש קודם לכן לאפות אותן. איזה כיף שלליה יש תנור מעץ שאופה עוגיות נהדרות!


עכשיו כשהן יצאו מהתנור אפשר לערוך את השולחן. לקוביות יש יכולת מופלאה להפוך לכל סוג אוכל שתרצו, להגשה בכל פיקניק מאולתר. בתאבון!


בואו נבנה כביש סואן, עם גשר ועצים. העצים עשויים מגליל נייר טואלט שעליו הדבקנו "עלים" מנייר ירוק. הגשר משתלב מצוין במשחק, הילד אמור להעביר את הרכב בין הקירות הצרים של הגשר, מבלי להפיל את הקירות החיצוניים או את הגג, מאתגר! ביפ-ביפ.


עוברים לכלי תחבורה נוסף, רכבות! מסילת הברזל שלנו מונחת סביב עיירה ציורית ושלווה. אפשר לשלב בפנים חיות שונות. וכמובן לא נשכח את הגשר. חייבים אתגרי חשיבה בכל משחק. 


במשחק הספציפי הזה הוספתי עניין נוסף, רכבת משא חייבת משא, לא? הנחתי לפני ליה קופסא עם חרוזים שונים, וביקשתי שתעמיס על קרנות המשא מבלי להפיל את הקרנות. 


משחק נוסף שיעסיק את הילד זמן רב זה בניית גן חיות מקוביות. 


תאפשרו לילד לבחור את החיות שיאכלסו את גן החיות שלו. במידה ויש לכם כמה חיות מכל זן, בקשו ממנו שימיין אותם לפי הזנים השונים. עכשיו ניתן לבנות סביבן את התאים. תבקשו מהילד לשלב בתוך כל תא משהו שמאפיין את החיה. לדוגמה מהתמונה למטה, בנינו עבור הג'ירפות עץ מקוביות ירוקות.
 

אפילו שילבנו אקווריום ע.נ.ק.י בתוך גן החיות שלנו. האקווריום עשוי מקופסת אוכל מפלסטיק שבתוכה הנחנו דף כחול. נכון שלכריש שלנו יש חיוך ממש חינני? 


בקיצור, אנחנו מאוד אוהבים לשלב את הקוביות במשחקים השונים. וגם את חיות הפלסטיק, כפי שניתן לראות כאן, כאן וכאן למשל.
יש לנו שני סטים של קוביות, קוביות צבעוניות מעץ, וקוביות בצבע ניטרלי מסול (אותן קניתי בגראז' סייל בשני דולר בלבד). אנחנו משלבים את קוביות הסול גם בשעת הרחצה באמבטיה. כשרטוב, סול נדבק היטב אחד לשני, ולאמבטיה ולקירות עם הקרמיקה. כיף!
רעיון חמוד נוסף שלא צילמתי, מגרש שעשועים הבנוי מקוביות, כמה דמיון צריך להכניס בבנייה של כל מתקן. יאיי!
כמובן שיש עוד אלפי רעיונות, אותם אציג בהמשך, עם תמונות.

האם הילדים שלכם נוהגים לשלב את הקוביות במשחקים השונים שהם משחקים? תספרו כיצד.

ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...