אצלנו בבית ממשיכים להכיר לעומק את עולם המים. אחרי שסיימנו את שיעור המבוא, התחלנו, ביום אחר, להתעמק במקורות המים. התמקדתי בנחל/נהר, אגם, ים/אוקיינוס ומפל. התחלנו מעיון בספר מהספרייה. ועברנו לראות מצגת שהכנתי שמכילה תמונות של מפלים, נהרות, אגמים ואוקיינוסים. בסוף המצגת יש בוחן קטן, אני מראה לליה תמונה עם אחד ממקורות המים, והיא צריכה לקרוא בשמו. היה לה קצת קשה להבדיל בהתחלה מאגם לנהר, אבל בסוף ההבדל נקלט בהצלחה. כמובן אם תרצו, אשמח להעביר לכם את המצגת. הנה כמה דוגמאות ממנה:
בזמן המצגת הסברתי בקצרה על כל אחד מהמקורות, כמה עובדות קטנות. על מנת להבין יותר טוב מה זה מפל, עדיף לראות אותו בפעולה, אז הראתי לה סרטון קצר ביוטיוב על מפלים גדולים.
בסוף המבוא, עברנו ליצירות ולניסויים.
היצירה כללה תרגול מוטוריקה עדינה, יצירנו אגם מבצק משחק. באחד מהספרונים הופיעה תמונה של פילים השותים מים מנהר קטן. שילבתי את השיעור הקודם (בו דיברנו על חשיבות המים לחיות ולבני האדם) עם השיעור של היום. ויצרנו אגם לחיות אפריקאיות.
לשם היצירה תצטרכו בצר משחק, קרטון (גזרתי מאריזת קורנפלקס) וחיות מפלסטיק.
מציירים קווי מתאר של אגם (זה יכול להיות גם נהר), ומתחילים למרוח את הבצק בתוך האגם שציירנו. מעולה לתרגול מוטוריקה עדינה!
ליה בחרה לצייר ליד האגם דשא. ולאחר מכן ייצרנו ביחד פיל מבצק משחק, כמו בתמונה, כדי שישתה מהאגם.
ברגע שהאגם היה מוכן, העברנו אותו לחדר והתחלנו לשחק עם חיות מפלסטיק. ליה בחרה את החיות שהיא רוצה שישתו מהאגם. אפילו השובב הקטן הצטרף לחגיגה ותרם כמה חיות משלו.
לאחר שהמשחק נגמר, עברנו לניסוי. איך נוצרים נהרות?
לשם הניסוי תצטרכו מיכל מפלסטיק, דף נייר ובקבוק עם שפריצר (זוכרים שכבר השתמשתי בו בפעילות של ציורי מערות של האדם הקדמון?).
שלבי הניסוי:
מקמטים מעט את הנייר ומניחים בתוך המיכל, תדאגו ליצור מעין הר במרכז הדף. עירבבו צבע כחול (צבע מאכל או צבעי גואש) עם מים, העבירו את הנוזל לבקבוק עם שפריצר ותתנו לילד להשפריץ אל מרכז הדף. מיד תראו את המים זורמים מההר בקימוטים שיצרנו, ובסוף נעצרים ויוצרים נהרות ונחלים. מאוד פשוט!
והנה גם סרטון מצוייר בעברית בנושא:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3369864,00.html
הילדים רצו לשחק עוד קצת עם מים, אז ניצלתי את העובדה שהיה יום יפה. מילאתי את המיכל שבתמונה במים, הכנסתי פנימה כמה כלי מטבח מהמטבח של ליה, הוספתי ספוג והם נהנו עוד כחצי שעה מ"שטיפת כלים".
ניסוי נוסף ואחרון שעשינו, הכי קל שבעולם, קשור למפלים. יצרנו מפל משלנו בצורה הכי פרימיטיבית שיש. פותחים את הברז בכיור, מושיטים את כף היד מתחת לזרם החזק ורואים איך נוצר מפל משלנו. ליה מאוד התלהבה ממפל פרטי משלה.
בזכות למידה משולבת במשחק, העברנו את כל הבוקר, גם למדנו וגם נהננו וגם בילינו ביחד.
בפעם הבאה נלמד על קרח, עם הרבה ניסויים כייפיים, מצגת וסרטונים ביו-טיוב.
ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לעקוב אחרי ולראות טיפים יומיים.
https://www.facebook.com/blogimaim
בזמן המצגת הסברתי בקצרה על כל אחד מהמקורות, כמה עובדות קטנות. על מנת להבין יותר טוב מה זה מפל, עדיף לראות אותו בפעולה, אז הראתי לה סרטון קצר ביוטיוב על מפלים גדולים.
בסוף המבוא, עברנו ליצירות ולניסויים.
היצירה כללה תרגול מוטוריקה עדינה, יצירנו אגם מבצק משחק. באחד מהספרונים הופיעה תמונה של פילים השותים מים מנהר קטן. שילבתי את השיעור הקודם (בו דיברנו על חשיבות המים לחיות ולבני האדם) עם השיעור של היום. ויצרנו אגם לחיות אפריקאיות.
לשם היצירה תצטרכו בצר משחק, קרטון (גזרתי מאריזת קורנפלקס) וחיות מפלסטיק.
מציירים קווי מתאר של אגם (זה יכול להיות גם נהר), ומתחילים למרוח את הבצק בתוך האגם שציירנו. מעולה לתרגול מוטוריקה עדינה!
ליה בחרה לצייר ליד האגם דשא. ולאחר מכן ייצרנו ביחד פיל מבצק משחק, כמו בתמונה, כדי שישתה מהאגם.
ברגע שהאגם היה מוכן, העברנו אותו לחדר והתחלנו לשחק עם חיות מפלסטיק. ליה בחרה את החיות שהיא רוצה שישתו מהאגם. אפילו השובב הקטן הצטרף לחגיגה ותרם כמה חיות משלו.
לאחר שהמשחק נגמר, עברנו לניסוי. איך נוצרים נהרות?
לשם הניסוי תצטרכו מיכל מפלסטיק, דף נייר ובקבוק עם שפריצר (זוכרים שכבר השתמשתי בו בפעילות של ציורי מערות של האדם הקדמון?).
שלבי הניסוי:
מקמטים מעט את הנייר ומניחים בתוך המיכל, תדאגו ליצור מעין הר במרכז הדף. עירבבו צבע כחול (צבע מאכל או צבעי גואש) עם מים, העבירו את הנוזל לבקבוק עם שפריצר ותתנו לילד להשפריץ אל מרכז הדף. מיד תראו את המים זורמים מההר בקימוטים שיצרנו, ובסוף נעצרים ויוצרים נהרות ונחלים. מאוד פשוט!
והנה גם סרטון מצוייר בעברית בנושא:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3369864,00.html
הילדים רצו לשחק עוד קצת עם מים, אז ניצלתי את העובדה שהיה יום יפה. מילאתי את המיכל שבתמונה במים, הכנסתי פנימה כמה כלי מטבח מהמטבח של ליה, הוספתי ספוג והם נהנו עוד כחצי שעה מ"שטיפת כלים".
ניסוי נוסף ואחרון שעשינו, הכי קל שבעולם, קשור למפלים. יצרנו מפל משלנו בצורה הכי פרימיטיבית שיש. פותחים את הברז בכיור, מושיטים את כף היד מתחת לזרם החזק ורואים איך נוצר מפל משלנו. ליה מאוד התלהבה ממפל פרטי משלה.
בזכות למידה משולבת במשחק, העברנו את כל הבוקר, גם למדנו וגם נהננו וגם בילינו ביחד.
בפעם הבאה נלמד על קרח, עם הרבה ניסויים כייפיים, מצגת וסרטונים ביו-טיוב.
ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לעקוב אחרי ולראות טיפים יומיים.
https://www.facebook.com/blogimaim
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.