יום שישי, 2 באוגוסט 2013

שלגיה ושבעת הגמדים

כפי שכבר הזכרתי קודם, ליה שלי נמצאת כרגע בשלב של נסיכות (ופייות). לפי זמן מה ביקרתי בגראז' סייל מאוד נחמד שבו רכשתי ספר ענקי של דיסני בשני דולר, במצב מושלם, העונה לשם "שלגייה ושבעת הגמדים", אתם בטח מכירים, במיוחד אם יש לכם בנות בבית.
הבעיה היא שהספר מאוד מאוד ארוך, במיוחד לילדה בת 4. היא מאוד אוהבת שאנחנו מקריאים לה ממנו, אבל זה יכול להיות מעייף. ואז חשבתי שיהיה נחמד לבסס על הספר יצירה שלמה, תוך כדי דפדוף בספר.
התחלנו מהמובן מעליו (לא, לא מהשלגייה) אלא דווקא משבעת הגמדים.
הוצאת מקופסת הג'אנק שלי (בה אני שומרת את כל הקופסאות וחומרים שחבל לזרוק כי הם יכולים להזדקק ליצירה כזו או אחרת) 4 גלילים מנייר טואלט וחתכתי אותם לשניים עם מספריים. יצאו לנו 8 גמדים (את המיותר זרקנו) ואת השאר התחלנו להפוך לגמדים.
ציירנו עליהם פרצופים עם זקנים. מתרגלים ציור ומוטוריקה עדינה (האתגר, לצייר פרצוף עם שטח מקומר/מעוגל). 


ובתור כובע הדבקנו משולש, שגזרנו מדפים צבעוניים. הנה הם החמודים שלנו. 

עכשיו הגמדים צריכים יער ובקתה בם הם יגורו. לקחתי ארגז מעץ ממשחק אחר. ריפדתי אותו עם נייר טישיו בצבע ירוק. ושלושתנו (השובב הקטן גם עזר לנו) הדבקנו מדבקות של פרחים על הדשא, כמו בספר.

עכשיו צריך בקתה. מאותה קופסת ג'אנק שכבר סיפרתי לכם עליה, הוצאתי קופסה ריקה של אקמול יום ולילה (רק שנהיה בריאים!) ועטפתי אותה עם נייר צהוב. ציירתי על דף אדום דלת, וליה גזרה. בכוונה ציירתי צורה מעוגלת, כדי שהגזירה תהיה קצת יותר מאתגרת.


אח"כ היא ציירה חלונות.


הבקתה מוכנה!


בתור שלגייה כיכבה בובת ברבי מהקולקציה של ליה.
 ולסיום עוד סצנה מהפעילות שלנו. בספר יש קטע שבו שלגייה יושבת על הדשא ומסביבה הרבה חיות.
ניסינו לשחזר את הרגע החביב הזה. 


ליה לא רצתה שהשלגייה (מימין), תהיה בודדה ולכן הוסיפה לה חברה. הוצאתי את הקופסא עם חיות הפלסטיק, והחמודה שלי בחרה את החיות שהיא רוצה סביב השלגייה, היא לא עצרה עד שמילאה את כל הארגז. לא תמיד חייבים להעתיק את הסצנה במדויק, זה חלק מהעניין! 

תנסו לחשוב על איזה ספר אחר, שיש לכם בבית, עליו ניתן ליישם את הדמויות מגלילי נייר טואלט. אפשר לקשט אותם או לצייר עליהם דמויות בהתאם לספר, ולשלב בשעת סיפור. הם מצוינים לא רק בתור גמדים.

שיהיה סופ"ש מהנה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...