יום רביעי, 7 באוגוסט 2013

שישה טיפים לכיף בפארק השכונתי

קרה לכם שהגעתם לפארק השכונתי עם הילדים, והוא היה ריק מילדים אחרים? מבאס, נכון? הילד מתחיל להשתעמם די מהר ומסתובב בין מתקן למתקן עם הבעת פנים אומללה. על מנת למנוע את האכזבה ממראה של מגרש משחקים ריק מילדים, רציתי להציע שישה טיפים לכיף משותף, של ההורה עם הילד, בגינה ליד הבית. גם מנצלים את זמן האיכות ביחד, וגם נהנים.

1) הטיפ הראשון מתבסס על פיתוח הדמיון. יוצאים ביחד עם הילד לחיפוש אוצרות כגון אבנים בצורות משונות, לולבים, זרדים, עלים וכדומה. אח"כ מתיישבים סביב השלל שאספנו, ומתחילים במשחק "מה דומה למה". מנסים לחשוב ביחד, או כל אחד בתורו, מה או את מי מזכיר החפץ המסוים שלפנינו. אפשר ליצור עיירה דמיונית שלמה מחפצים שאספנו, או אולי מגרש משחקים, ואולי החלל החיצון?
הנה דוגמה מהטיול שלי עם ליה. מצאנו כמה לולבים והתחלנו במשחק ההתאמה. ליה החליטה שהלולב בתמונה הגדולה מזכיר חזרזיר, הלולב הקטן הזכיר לה נעל (ולי ארנבון), והלולב הארוך הזכיר לה זחל. ומה זה מזכיר לכם?



2) רעיון שני. אוספים הרבה מקלות או זרדים ומתחילים ליצור מהם אותיות, צורות גאומטריות ומספרים. ואולי סתם ליצן או בית. ליה למשל, נהנית לכתוב את שמה הפרטי.
3) כשיצאנו לטיול היומי, נזכרתי בכמה בקבוקי פלסטיק שאני צריכה לזרוק בדרך למיכל המיחזור. ואז רגע לפני זריקתם חשבתי לנצלם למשחק חדש. לקחתי את הבקבוקים ואת הכדור ויצאנו למגרש המשחקים. וכך נולד לו באולינג דשא/חול/אדמה. 


4) באחד ממגרשי המשחקים שביקרנו היה ארגז חול ענקי. והילדה שלי מאוד אוהבת חול (מזל שאנחנו גרים ליד הים). התיישבתי לידה, ואמרתי לה שכאן גרה פייה, וצריך לבנות לה בית. התחלנו בבניית בית מהחול, מהעלים ומכל מה שמצאנו ליד. אח"כ חיפשנו אוכל לפייה וערכנו לה שולחן (שוב, מכל הבא ליד).  וככה לאט לאט בנינו רחוב שלם של בתים לפיות, כולל חנות (שמכרה אבנים קטנות) ובית ספר. המשחק הזה העסיק אותנו כשעה! 

5) רעיון לא חדש, אבל אחד שהילדים מאוד נהנים ממנו. ציורים עם גירים על המדרכה. מדי פעם לא מתחשק לי להתרחק מהבית, ואז אני מוציאה קופסא עם גירים ואנחנו מציירות לנו בכיף ליד הבית. ועכשיו גם השובב הקטן (כמעט בן שנה וחצי) יכול להצטרף לחגיגה. 


 6) ואחרון חביב. רוצה להיות ההורה הכי פופולארי במגרש המשחקים? תגיעו למקום עם בועות סבון ותראו איך כל הילדים מתאגדים סביבכם תוך שנייה וחצי (ולא, אני לא האיש הנחמד עם המתקן הענקי להפרחת הבועות). 


אשמח אם תצרפו כמה טיפים משלכם. שיהיה כיף לכולנו!

והאם כבר ביקרתם בעמוד הפייסבוק החדש שלי? אתם מוזמנים! https://www.facebook.com/blogimaim

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...