יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

מה מסתתר על הדף? יצירה ללימוד אותיות בעברית ובאנגלית

כבר ציינתי בעבר שאני מלמדת את הילדה שלי לקרוא ברוסית. וכמו תמיד, זה נעשה דרך משחק ויצירה. אחת מהפעלות שעשינו בנושא זה לימוד אותיות באמצעות יצירה.

חומרי הגלם:
 דף לבן, גיר שעם בצבע לבן, מכחול וצבעי מים.



גזרתי את הדף הלבן לחצאים, וכתבתי על כל דף אות עם הגיר הלבן.
הסברתי לליה שהיא עומדת לצייר על דפים קסומים המכילים הפתעה. על מנת לגלות את ההפתעה היא צריכה לצבוע את הדף עם צבעי המים.



היא הכריזה בהתלהבות על כל אות שהיא גילתה, ציירתי אותיות שהיא כבר יודעת וכמה אותיות חדשות.



מראש עשיתי הרבה דפים כאלה, וברגע שהיא החליטה שהיא לא רוצה יותר, שמתי את הדפים בצד (אני מאחסנת אותם בקלסר בתוך שרוול מפלסטיק. מדי פעם אני מוציאה אותם שוב).

על מנת שלא יהיה משעמם, אני מנסה להחליף את המכחולים בהם היא צובעת. בהזדמנות אחרת הצעתי לה את הפעילות עם מכחול שטוח, ובמקום אותיות, כתבתי על הדפים מספרים עגולים (מ10-50).



באמצעות יצירה כזו ניתן ללמד או לתרגל עם הילדים צורות גאומטריות, אותיות, מספרים ולתרגל קריאה (לכתוב מילים לילדים שמתרגלים קריאה ביסודי).



וכמובן, גם שובבי הצטרף ליצירה.



בחודשים הקרובים אעלה עוד הרבה רשומות בנושא לימוד ותרגול אותיות וקריאה. אמהות שכתבתן ושאלתן אותי על הנושא, זה בשבילכן :).


ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...