יום שישי, 18 באוקטובר 2013

ריכוז הפעלות עם פעוט - שבוע חמישי

ושוב הגיע היום של הרשומה השבועית שמרכזת את ההפעלות של ליאם לשבוע שהיה.

הצגתי לו משחק חשיבה מעץ של אחותו הגדולה, שיתרגל את המוטוריקה העדינה בהשחלת החלקים השונים. הוא מאוד אהב את המשחק הזה.



עוד משחק בסגנון, צב שעון עם מספרים נשלפים. ליאם ממש אוהב את המשחק הזה ומשחק בו כמה פעמים ביום. בפעם הראשונה שהצגתי לו את המשחק הוצאתי את כל החלקים ושמתי אותם בתוך סלסילה קטנה. הדגמתי לו כיצד ניתן לסדר את החלקים בתוך החורים והוא מיד דרש לנסות גם. כשהוא מסיים את המשחק, הוא לוקח את הצב לסיבוב (רואים את החוט הצהוב שמחובר אל ראש הצב?).


באופן כללי, כשמציגים לילד צעצוע מורכב חדש, כדאי להדגים לו (לאט ובלי הסברים מיותרים) את האפשרויות הטמונות בו. אח"כ תשאירו את הילד עם הצעצוע, שיחקור אותו. הוא מיד ינסה לחכות אתכם ולחזור על מה שהדגמתם לו קודם. וככה זה עם כל משחק, ובכל גיל. אם הילד לא מעוניין לעשות את הפעילות, פשוט תתחילו לשחק, ב90%  מהמקרים הילד יצטרף אליכם אחרי זמן מה. ובמידה והוא לא הצטרף אחרי כמה דקות, תניחו את הפעילות בצד, כנראה שהוא עדיין לא מוכן, וזה בסדר. תנסו להציע את הפעילות שוב בעוד כחודש.


כמו בכל שבוע, פעילות עם בצק משחק. הפעם ניסיתי להכיר לו את המספרים, את הספרה 2 יותר נכון. בשבילו זה עוד כלי נחמד להטביע בתוך הפלסטלינה.


יש לנו תבנית לקרח עם תאים מאורכים (כבר הראתי הפעלות איתה בעבר). הפעם הפכתי את התבנית, והצעתי לליאם לדחוף אותם בתוך החריצים. הוא עבד קשה על התהליך הזה, פעילות נהדרת לפתרון בעיות (ולהעסקה ארוכה של הפעוט).


ברשומה האחרונה הצגתי כיצד התאמנו חיות מפלסטיק לכרטיסים עם תמונות של החיות. הפעם ליאם התאים את החיות על גבי לוח.


שוב משחק של מיון ופתרון בעיות. זוכרות שהבטחתי לכם שתראו שוב את הגוגואים שקיבלנו בגראז' סייל במתנה? הנה הם שוב. ליאם ממיין אותם בתוך שקעים של תבנית קרח.


משחק של מיון והעברה. שובבי עדיין לא יודע לזהות צבעים, אז כמובן שהוא לא מסוגל למיין לפי צבעים. אבל הוא כן יכול להעביר את הפונפונים מתא אחד לתא אחר. או מקופסא לקופסא.


יצירה/ציור עם אותיות. ציירתי על דפים לבנים שתי אותיות. צירפתי למשוואה טושים של בינגו (אפשר גם סתם חותמות). הראתי לליאם איך ניתן להחתים עם החותמת סביב האותיות, והעברתי לו את הטוש. הוא מאוד אוהב "לצייר" עם הטושים האלה (כמובן שהוא עדיין לא יכול לאתר את האותיות מסביב, אבל הוא בהחלט ניסה).



עוד משחק עם פלסטלינה. הפעם עם פסטה יבשה.


כשהיינו בארץ קניתי המון המון כדורים מקלקר בגדלים שונים. מאחד מהם עשינו יצירה של כדור הארץ עם ליה, כמה זרקתי באמבטיה של הילדים, שישחקו בזמן שהם משתכשכים במים. וכעת אני חושבת מה ניתן לעשות איתם הלאה. בינתיים חשבתי על הפעילות הנחמדה הזו שהעסיקה את ליאם לזמן מה. נתתי לו את השקית עם הכדורים, הנחתי לפניו קערה מנירוסטה, ונתתי לו לגלות לבד את מה שצריך לעשות הלאה
.

אחרי שהוא העביר את כל הכדורים לתוך הקערה, הבאתי לו קערה נוספת, שימשיך עם משחק ההעברות.


בהזדמנות אחרת שילבתי שני משחקים שיש לנו בבית. משחק קופסא להכרת צבעים, ומשחק השחלת קוביות בצורות. במקרה הצבעים של הקוביות ממש מתאימות לצבעים של הלוח. אז ניסינו להתאים ביחד את הצבע של הקובייה לצבע המתאים על הלוח.


ולסיום, משחק מחבואים קטן.


אזהרה חשובה! בגלל שחלק מהמשחקים מכילים חלקים קטנים ושקיות ניילון, יש להשגיח על הפעוט בכל העת בזמן המשחק.

ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...