יום חמישי, 24 באוקטובר 2013

ריכוז הפעלות לפעוטות - שבוע שישי

הנה נגמר לו עוד שבוע, מה שאומר שהגיע הזמן לפרסם את הריכוז השבועי של הפעלות שעשינו עם שובבי.
נתחיל מהפעלה מחומרים ממוחזרים שיש לכולם בבית, בצק משחק/פלסטלינה, גלילים מנייר טואלט וקשיות לשתייה.
חתכתי גלילי נייר טואלט לטבעות רחבות, ואת הקשיות תקעתי בתוך חתיכות של פלסטלינה.


קראתי לליאם לשולחן המשחקים, ובזמן שתליתי את הכביסה, ליאם למד להשחיל טבעות על הקשיות. מצוין למוטוריקה עדינה ולפתרון בעיות.



בהזדמנות אחרת הצעתי לו משחק "העברה", שהמטרה שלו להעביר גוגואים מקערה אחת לשנייה. לפי תורת מונטסורי, משחקים מסוג זה שייכים לתחום "החיים השימושיים", ומאפשרים לפעוט לתרגל כישורים שיעזרו לו להפוך לישות בוגרת ועצמאית. (יקל עליו לבצע בעתיד פעולות כמו מזיגת מים מקנקן לדוגמה).



הנה פעילות כייפית ופשוטה עליה אנחנו לא מוותרים, הדבקת מדבקות. ליאם מאוווד אוהב להדביק מדבקות, ועושה זאת בצורה עצמאית לחלוטין.



משחק חדש שהצעתי לו, אבל זה עדיין מוקדם לו מדי. משחק זיכרון, כשהמטרה הייתה להתאים שתי תמונות דומות.



האמת היא שניסיתי את המשחק רק פעם אחת, ואני חושבת לנסות אותו שוב בקרוב. אלא שהפעם אבחר רק 4 זוגות, שיהיה לו קל יותר. בינתיים, הקטנצ'יק שלי נהנה לחקור את הציורים הצבעוניים ואת התמונות של הירקות והפירות (שהוא ממש אוהב). והאריחים הקטנים האלה מאוד נוחים לאחיזה ביד קטנה ושמנמנה. את המשחק הזה קניתי בגראז' סייל כמובן. הוא בא בקופסה מעץ ועלה לי רק דולר אחד! משחק מעץ בדולר! איזה כיף למצוא מציאות.



כבר סיפרתי לכם שליאם אלוף בהתאמת תמונה לתמונה, בזכות משחק קופסה שיש לנו בבית. לפעמים, כשאני צריכה להעסיק אותו לקצת יותר משתי דקות, אני מסדרת לפניו כמה לוחות עם הכרטיסים התואמים ללוח, ומשאירה אותו להשלים את הלוחות. האמת היא שזה לא תמיד עובד, והוא לא מעוניין לעשות מעבר ללוח או שניים. אבל אני מנסה :)



עוד משחק שווה שנרכש מיד שנייה בדולר או שניים בלבד. המשחק מכיל כרטיסים עם מספרים ואותיות ומגנטים להתאמה. המשחק ארוז בקופסת פח, שמשמשת כלוח למגנטים של אותיות ומספרים. מניחים את הכרטיס בתוך הקופסה, ומעל את המגנטים. ליאם מאוד נהנה להניח את המגנט מעל התמונה ולגלות שהוא נדבק, ותוך כדי אני מציינת את האות (אני גם מצביעה על האות התואמת, הוא עדיין לא יודע להתאים לבד). בשבילו זה משחק צבעוני וקסום, שבדרך פלא מדביק את הריבועים שהוא מניח מעל. בדומה להנאה ממדבקות.



לסיום, צעצוע שאני רוצה להמליץ עליו בחום. מתנה מושלמת לגיל שנה ולגיל שנתיים. לא משנה של איזו חברה, ולא משנה מה הילד אמור לחתוך (ירקות, פירות, עוגות), העיקר שזה יבוא עם סכין ועם אוכל שמורכב מכמה חתיכות המודבקות עם סקוטשים ביניהם. ושיהיה מעץ. משחק חובה! המשחק הזה קיים אצלנו מאז שליה הייתה בת שנתיים (הזמנתי מחברים כמתנת יום הולדת). ואני חייבת להגיד שמאז אין פעוט שהתארח אצלנו שלא נתקע על המשחק הזה לכמה דקות טובות. הוא מאפשר לתרגל כל כך הרבה יכולות בבת אחת שזה לא יאמן. וכל כך הרבה אפשרויות משחק. כבר ציינתי שזה משחק חובה בכל בית עם פעוט?



תראו איך הוא מחזיק וחותך את הגזר, שף אמיתי!



והייתי חייבת עוד תמונה. עמכם הסליחה.



אחרי שהוא סיים לחתוך את הירקות, הוא ניגש עם החתיכות למטבח והתחיל לבשל לי מרק! הכניס את הירקות החתוכים לתוך הסיר, סגר את המכסה והניח על הכיריים. ובסוף, בא אלי עם הסיר והתחיל להאכיל אותי עם כפית. המרק הכי טעים שאכלתי.



דרך אגב, המטבח הוא גם צעצוע חובה. שלנו קצת יקר, מתנה מסבתא וסבא :) אבל יש דרכים מאוד חסכוניות ליצור כיריים, הנה מה שעשיתי לליה לפני הרבה זמן. היא מאוד אהבה לשחק עם הכיריים האלה, ותמיד התייחסה אליהם כ"כיריים שאמא עשתה עבורי", היא הייתה בת פחות משלוש, ועדיין ידעה להעריך את ההשקעה של אמא, וזה מדרבן אותי עד היום.

זהו להיום. במידה ויש לכם שאלות, אענה על כולן בכיף.




מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...