יום שני, 28 באוקטובר 2013

מעטפות וצבעים

אתם יושבים במסעדה עם הילדים, ממתינים לאוכל שהזמנתם. אחרי שאפשרתם לילד לשחק עם המלחייה, לסדר מחדש את המפיות ולדפדף אינספור פעמים בתפריט, אתם מגלים שנגמרו כל הרעיונות לבידור עד להגשת האוכל על השולחן. ואז הארוחה שעוד לא התחילה, הופכת לאסון קטן. נשמע מוכר?
אולי לא אסון, אבל בלאגן בהחלט כן. אל תגעי, אל תזוז, אל תתרחקי, תזהר אתה תפול וכו'.
על מנת למנוע את כל התסריט שתואר קודם, הכנתי לעצמי כמה תיקיות העונות לשם "גלגל הצלה בזמן ההמתנה". או כפי שקוראים לזה באנגלית "Busy Bag".
את התמונה של התיקייה עצמה תוכלו לראות בסוף הרשומה. ובינתיים, אני רוצה לחלוק איתכם אחת מההפעלות האחרונות שעשיתי עבור התיקייה. מיון לפי צבעים במעטפות.

לשם יצירת ההפעלה תצטרכו מעטפות ונייר צבעוני.

וזה מה שעשיתי:
לקחתי ארבע מעטפות לבנות זהות, והדבקתי על כל מעטפה מדבקה בצבע שונה.

במקום מעטפות לבנות ומדבקות אפשר להשתמש במעטפות צבעוניות. ואם יש לכם מעטפות לבנות, ניתן לצבוע אותן עם טושים או עפרונות.

סידרתי את המעטפות אחת מעל השנייה, והידקתי בצד את כל המעטפות יחד עם מהדק. חשוב לא להדק את הכיס שפותח את המעטפה.


ככה זה נראה כשמדפדפים את המעטפות המהודקות.


עכשיו מגיע הקטע הכייפי. למצוא נייר צבעוני בצבע זהה לצבע של כל מעטפה, ולגזור מהנייר הצבעוני צורות שונות בגדלים שונים.


ההפעלה מוכנה! עכשיו הילד יוכל למיין את הצורות הצבעוניות לפי הצבעים שעל המעטפה, צורה ורודה למעטפה ורודה וכו'.


וככה אני שומרת את זה, הכנסתי את כל הצורות לאחת המעטפות המהודקות, והעברתי את כל המשחק לתיקיית "גלגל ההצלה" שלי. למעשה זאת שקית עם הידוק שבה היו ארוזות חולצות חדשות שקניתי לליה. מיחזור :)
בתוך התיקייה יש גם מדבקות, חוברת צביעה עם טושים ועפרונות וספרון קטן. מדי פעם אני מרעננת את תוכן התיקייה, כדי שהילדים לא ישתעממו. התיקייה הזו נמצאת קבוע בתיק שלי, אף פעם אין לדעת איפה ומתי נצטרך גלגל הצלה שכזה....



האם  גם לכם יש תיקיות בסגנון?


מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...