יום חמישי, 24 באוקטובר 2013

ספארי בקלי קלות

מי שמכיר אותי יודע שאני מגבילה את הילדים שלי בשעות צפייה בטלוויזיה. ליאם כרגע לא צופה בכלל, ואת הגדולה שלי אני מנסה להגביל לשעה ביום (פחות או יותר, כאשר הדגש הוא על הפחות כמובן). שלא תבינו לא נכון, אני לא נגד טלוויזיה, ואני מאמינה שיש תוכניות מצוינות שיכולות להעניק לילדים ידע בתחומים חדשים, ללמד אותם אותיות, צורות, מספרים וכו'. אחת מהתוכניות החינוכיות המצוינות האלה היא
 PLAY SCHOOL, תוכנית אוסטרלית שאין כמותה לדעתי. אני מכורה! אם ליה צופה בה, גם אני מצטרפת. ניתן למצוא כמה מהתוכנית ביו-טיוב, ואני ממליצה להציג את התוכנית לילד שלכם, גם אם הוא לא יודע אנגלית. כשרק הגענו לאוסטרליה ליה לא ידעה אנגלית בכלל, אבל זה לא הפריע לה להנות מפליי סקול, להכיר שירים חדשים וללמוד הרבה מילים חדשות. מעבר לכך, התוכנית הזו מעודדת יצירתיות, יצירה ומשחק יצירתי. בדיוק לטעמי! אחרי כל תוכנית לליה יש רעיונות חדשים שהיא רוצה לממש בתחום היצירה או במשחק.
יש תוכנית אחת שראינו כבר המון פעמים, ובכל פעם שאני צופה בה אני רוצה לשחזר אחד מהרעיונות המוצגים שם, ספארי הנד מייס עם חיות מפלסטיק. וסוף סוף זה קרה, עשיתי את זה! יותר נכון עשינו את זה ביחד. בתוכנית אין הוראות, אבל הכל די ברור גם ככה. אז זה מה שעשינו.




יצרנו ספארי משלנו, עם אגם, עץ ומערה לאריות (נמרים במקרה שלנו, עמכם הסליחה. אני יודעת שאין נמרים באפריקה אבל זה מה שהיה לנו בבית).
ליצירת המערה מיחזרנו קופסה ריקה מטישיו. אפשר למחזר למטרה זו גם קופסת נעליים. בנוסף תצטרכו דבק, מספריים ונייר טישיו צבעוני לעטיפת הקופסא. בחרתי בצבע כתום. אם אין לכם נייר טישיו צבעוני ניתן לעטוף את הקופסא בנייר צבעוני או לצבוע את הקופסא עם צבעים או טושים.


גזרתי עם המספריים את השער של המערה. זה עקום בכוונה.


ליה מרחה דבק על כל הקופסה.


והדביקה מעל, בצורה לא אחידה ועם קצת קימטוטים מכוונים, את נייר הטישיו הכתום. ברגע שהמערה הייתה מוכנה, "האריות" שלנו הלכו לישון בה, בגלל זה הם על הצד. אבא אריה שומר עליהם מלמעלה.


אח"כ עשינו את העץ. ליצירת העץ מיחזרנו שני גלילים מנייר טואלט והשתמשנו בנייר פרגמנט ירוק (נייר טישיו, קרפ או נייר צבעוני גם יעבוד).


ליה הדביקה עם סלוטייפ את שני הגלילים. אבל קודם גזרתי את אחד הגלילים ליצירת רצועות בחלק העליון, אותן קיפלנו בעדינות כלפי חוץ.


ליה קרעה את נייר פרגמנט לחתיכות קטנות, קימטה אותן טוב טוב והדביקה אותן על הענפים. עכשיו הג'ירפות יכולות להנות מארוחה טובה.


ליצירת האגם, גזרנו שני עיגולים מנייר טישיו כחול, אחד גדול ואחד קטן. הוספנו אבנים שליה מצאה בגן יום קודם לכן, ויש לנו מקור מים לזברות ולהיפופוטם שאוהב להשתכשך במים.


את השולחן עצמו כיסיתי עם נייר טישיו צהוב. עכשיו אפשר לשחק. כשעשינו את כל התפאורה, שובבי קטן ישן את שנת הצהריים שלו, אז הצלחנו לעבוד בשקט וביעילות :). פחדתי שכשהוא יתעורר הוא ירצה לפרק את כל הספארי לחתיכות קטנות, אבל להפתעתי הוא הצטרף מיד למשחק, שיחק עם כל החיות וממש נהנה.




האבנים בספארי הוסיפו אפשרויות חדשות למשחק.


באיזשהו שלב ליה הכניסה את כל החיות למערה, ואמרה שהם עושים מסיבת יום הולדת.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...