יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

תרגול תפירה לילדים

הפעם אני רוצה לספר על משחק נהדר לתרגול מוטוריקה עדינה של ילדים קטנים וגדולים. באמצעות המשחק הילד יכול כבר בגיל צעיר מאוד לתרגל את מיומנות התפירה ועבודה עם מחט. כמובן שלא מדובר על מחט אמיתית, אלא מחט מפלסטיק עם חוד מעוגל. ניתן לקנות בחנויות יצירה ובחנויות צעצועים ערכות מוכנות שיעזרו לילד לתרגל את היכולת החדשה. זאת גם הזדמנות נשהדרת להכין לבד מוצר אמיתי כמו "של גדולים".
יש לנו בבית כמה ערכות כאלה, את הערכה הראשונה ליה קיבלה במתנה מאבא שלה, שהביא אותה מנסיעת עסקים למוסקבה. לדעתי אפשר להתחיל כבר בגיל 3, ובהמשך אציג אופציה שניתן להכין לבד שתתאים גם לגיל שנתיים.
הנה תמונה עם תוכן הערכה המדוברת. מכינים קישוט נתלה.



מאוד הופתעתי לגלות את התפירה "המקצועית" של ליה. עבודה מאוד נקיה ומסודרת.



היא החזיקה את המחט בצורה נכונה מהרגע הראשון.



 אבל, למרות העבודה הטובה, ליה בכל זאת ילדה קטנה עם סבלנות שמאפיינת את גילה. ולכן אין זה מפתיע שבשליש עבודה היא אמרה שהיא התעייפה ורוצה להמשיך אח"כ. זה מה שהיא הספיקה עד שנמאס לה.



כמובן שלהשחיל את המחט דרך כל כך הרבה חורים קטנים יכול לאייש אפילו ילדים גדולים יותר, ושלא נדבר על קטנים כמו ליה. מסיבה זאת הכנתי לה משחק נוסף בסגנון, שיתאים יותר לגילה וליכולות שלה. מדובר על דמויות או חפצים שונים שנגזרו מסול (במקרה שלנו) או מקרטון. בחרתי להכין שתי דמויות, ארנב ודג, מדוגמאות שמצאתי באינטרנט.  הנה הלינק עם דוגמאות נוספות, את הדוגמאות ניתן להוריד בחינם. כמובן שניתן להחליף את החיות במכוניות, חלליות, נסיכות ומה לא. הדפסתי את הדוגמאות והעתקתי אותן על גבי דפים מסול. גזרתי וחוררתי חורים סביב הדמויות עם המחורר שבתמונה.


והנה התוצאה הסופית. מצרפים למשחק שרוך, ונותנים לילד לאמן את האצבעות.



 הארנב נוסע איתנו באוטו, ואם ליה מתחילה להשתעמם בנסיעה ארוכה, הארנב בא להציל אותה מהשעמום.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...