יום חמישי, 21 בנובמבר 2013

ריכוז הפעלות לפעוטות - שבוע תשיעי

ליאם בן שנה ושמונה חודשים.
 
הילדון הקטן שלי הופך לאט לאט לילד גדול. הוא לומד כל כך מהר בזמן האחרון, מתקדם מהר, אומר כמה מילים חדשות בכל יום. הוא כל כך מנומס, אומר לבריאות כשמישהו מתעטש (יותר נכון הוא אומר כמה אותיות שדומות למילה האמיתית), אומר תודה (באנגלית אוסטרלית "TA"), ואומר "הי" לכל שכן שעובר ליד הבית. יחד עם זאת עדיין חסרה לו קצת סבלנות. הוא מאוד אוהב לטפס על הכל, ואני מתכוונת ה-כ-ל!  והוא אוהב לפזר דברים ולזרוק אותם על הרצפה כאשר הוא לא מרוצה ממשהו. זה השובבי שלי בכמה מילים, והרשומה הזאת תרכז את השבוע שהיה לנו.

נתחיל ממשחק השחלה. בקבוק מים קטן, כמה קשיות צבעוניות לשתייה חתוכות לחצי, ולפעוט יש צעצוע חדש. הילד יהנה לדחוף את הקשיות לתוך הבקבוק. ואם אתם רוצים להעסיק את הפעוט להרבה זמן, תכינו מראש המוווון קשיות חתוכות, אחרת תצטרכו לדוג אותן בכל פעם מחדש מתוך הבקבוק.



אחרי שראיתי כמה הוא נהנה מהמשחק הזה, הצעתי לו את המשחק הזה שוב ביום למחרת. אלא שהפעם הוספתי עוד פריט למשחק, כדורי צמר גפן. להיט!



יש לנו בבית משחק צורות גאומטריות מפלסטיק, ובמקרה מצאתי אתר עם מגוון ענקי של דוגמאות להורדה (בחינם!) שמתאימים לגודל הצורות שיש לנו. אז במידה ויש לכם את המשחק הזה (הנה מה שמצאתי בארץ) מוזמנים להיכנס לאתר החינמי ולהוריד מגוון רב של דוגמאות. אני מציעה לליאם דף אחד כזה בשבוע, והולך לו לא רע בכלל.



והנה קופסת גילויים שהכנתי לליאם, לפיתוח הדמיון ולגירוי החושים (סיליקון, עץ, פלסטיק, קרטון, מתכת וצמר גפן). בקופסה כף בישול גדולה ממתכת, גליל נייר טואלט, תבניות סיליקון לקפקייק, כף מדידה מפלסטיק, טבעות למפיות מעץ, כדורי צמר גפן, קורץ עוגיות מפלסטיק ואטבים מעץ.



ליה גם הצטרפה למשחק הזה. האפשרויות הן רבות, אפשר להעביר את כדורי צמר גפן דרך גליל נייר טואלט, אפשר לתפוס אותם עם הכף הגדולה או הכף הקטנה, אפשר להעביר אותם דרך טבעות המפיות וכו'. אלא כמובן הרעיונות שלי, אותם שמרתי לעצמי. כי המטרה של המשחק היא לפתח את הדמיון, זהו משחק חופשי ללא הנחיות וללא מטרה מובנת. אני רק מכינה את חומר הגלם, והילדים אמורים לקחת את המשחק לכיוון שלהם.



בסופו של דבר ליה וליאם עבדו בצוות, ליה מילאה את התבניות לקפקייק בצמר גפן, וליאם דאג לסדר אותם יפה על מדף הספרים.



ביום אחר הכנתי לליאם משחק נוסף בסגנון, הפעם עם כדורים עגולים מקלקר בגדלים שונים, רשת (מיחזרתי משהו שאני כבר לא זוכרת מה זה היה), סיר צעצוע קטן וכף מסט של בצק משחק.





עוברים לחלק האמנותי. ציור עם מכחול על כן ציור. לילדים קטנים שעדיין לא מכירים צבעים ניתן להציע צבע אחד בלבד בכל פעם. אל תשכחו להגיד בקול רם את שם הצבע איתו הפעוט מצייר, לפחות כמה פעמים בזמן הציור.



כבר הראתי בעבר את משחק הזיכרון שלנו. אני מוציאה אותו מדי פעם עבור ליאם. אנחנו מחפשים תמונות דומות.



או סתם בונים מהם רכבת.



וכמובן קצת מוזיקה. פתאום שמתי לב שעד עכשיו בכלל לא הצגתי את החלק הזה בהפעלות שלנו. אז הפעם לא שכחתי לצלם, והנה, מנגנים עם זוג מרקסים.





לא מזמן קניתי לליאם "גאדג'ט" חדש. מעין קערה עם מכסה מסיליקון עם פתחים. הקערה נועדה לנשנושים, והמכסה מסיליקון מונע התפזרות האוכל במידה והקערה נופלת. הילד יכול לדחוף את היד דרך החורים, ולהוציא את האוכל שבפנים. נהדר לקורנפלקס ולנשנושים בחוץ. אבל לפני שהקערה אחסנה אוכל, היא אחסנה קודם כל חיות קטנות מפלסטיק. דחפתי פנימה כמה שיותר חיות קטנות, והבאתי לליאם לגלות את האוצרות שמסתתרים בפנים.



הוא דאג לסדר יפה יפה את החיות שהוא "דג" מהקערה.



וכמו בכל שבוע, משחק עם פלסטלינה. הפעם שילבתי חרוזים ארוכים.



ולסיום. היה לנו שבוע גשום במיוחד, וליאם מאוד נהנה להסתכל על הגשם ולהגיד KAP KAP KAP ,ככה עושה הגשם ברוסית :) אז החלטתי לשלב את הגשם בהפעלה. ציירתי עננים וטיפות גדולות ועגולות. הידקתי את הציור לחתיכת קלקר גדולה והצעתי לליאם לשים את הטיפות הכחולות במקומן (נעצים כחולים).



אח"כ הבאתי קיסמי שיניים, והפעם חזרנו על התרגיל עם הקיסמים.



ולסיום, הבאתי לו טוש בינגו כחול (שמשאיר סימנים עגולים), והראתי לליאם כיצד ניתן לעשות עיגולים עם הטוש בתוך הטיפות העגולות. הלך לו די טוב.



וזהו להפעם. יצא מאוד ארוך, אבל מקווה שתורם.


מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...