יום חמישי, 28 בנובמבר 2013

ריכוז הפעלות לפעוטות - שבוע עשירי

 ליאם בן שנה ותשעה חודשים.
 
הגיע הזמן לפרסם את הסיכום השבועי עם הפעוט שלי. שיחקנו, הדבקנו, מיינו, ציירנו ולמדנו צבעים (קצת).
נתחיל מאמנות, בזמן שמזג האוויר בישראל מתקרר, באוסטרליה הגיע הקיץ. מה שאומר שעכשיו חם וליאם יכול לצייר בלי בגדים במרפסת. ברוכים הבאים צבעי הידיים!
הדבקתי דף לבן על כן הציור שלנו, והצעתי לליאם לצייר עם מכחול. בהתחלה הוא ציור עם צבע אדום בלבד ואח"כ הוספתי את הצבע הצהוב גם כן. אחרי שליאם איבד עניין בציור, לקחתי את המכחול, צבעתי את היד שלו והצמדתי את היד האדומה שלו לדף הלבן. כמה התלהבות! ליאם הושיט לי את היד שלו לצביעה חוזרת לפחות 5 פעמים נוספות.



ועוד קצת יצירה. קיבלנו במתנה פוסטר ענקי שאין לי עניין בו, אז ניצלתי אותו לדף ציור גדול עבור שובבי שלי. הפכתי את הפוסטר, פרסתי אותו על הרצפה וליאם צייר עליו עם גירי שעווה גדולים.



בהמשך מיחזרתי את הפוסט הזה לקצת יצירה מלכלכת. הצעתי לו משטח דיו גדול (מיוחד לילדים ולא רעיל) וכמה חותמות גומי מהאוסף הפרטי שלי.



ועכשיו עוברים ללימוד צבעים. ליאם וליה בנו ביחד מגדלים מלגו, אז חשבתי לשלב במשחק לימוד צבעים. התחלנו לבנות מגדלים בצבעים שונים. מגדל צהוב ומגדל כחול. ליה החליטה שהמגדל הצהוב חייב עיניים, והדביקה לו זוג עיניים זזות.



אני קונה מדי פעם חוברות עבודה עם מדבקות, מתקבלות באהדה גדולה אצל שני הילדים שלי. כאן ליאם משלים את התמונה החסרה. לפעוטות ניתן לקנות חוברות בנושא "צלליות", "צבעים" ו"צורות".





עוברים למשחק סנסורי עם אורז. הפעם הוספתי לאורז כדורים מקלקר והוספתי כף מדידה.



ליאם יכול להתאמן בגריפת האורז עם הכף, להתאמן בגריפת הכדורים ולהעביר את האורז מקופסה הגדולה לקופסה הקטנה.



וכמובן משחק סנסורי מחייב משחק עם הידיים.



אם אתם זוכרים, אני נוהגת מדי פעם להחביא בתוך האורז חיות קטנות מפלסטיק. אז כנראה שליאם ממש מחבב את הקונספט הזה, כי באמצע המשחק הוא לפתע נעלם בחדר שלו, וחזר משם עם הקופסה שמכילה את כל החיות הקטנות שלו. חלק מהחיות הוא זרק לתוך הקופסא עם האורז.



עוד קצת משחק סנסורי, הפעם עם מים, צורות קטנות מסול ושתי כפות גדולות - כף גלידה וכף לסינון.



איזה כיף לשחק עם שתי הכפות במקביל.



ונעבור למיון. כבר ראיתם לא פעם את היצורים הקטנים האלה בבלוג שלי, נמלה, דג ועכבר. ליאם מיין את החיות בכלי מפלסטיק שנשאר מאריזת עוגיות. לפני שזרקתי את הכלי למיחזור, שילבתי אותו במשחק שבתמונה. ליאם מבין את העיקרון של המיון, אבל לא כל כך מעוניין לשתף פעולה בשלב זה.



לפני כשבועיים החלטתי לשלב תרגילי נשימה שונים בשיגרה השבועית שלנו. בכל שבוע אנסה להציע לליאם משחק כייפי בו יוכל לנשוף על משהו. שבוע שעבר ליאם ניסה לכבות נרות צפים במים. אני חייבת לציין שזה היה המשחק הכי אהוב על ליאם עד עכשיו, הדלקתי את הנרות האלה כל כך הרבה פעמים שהפסקתי לספור. הוא רצה עוד ועוד ועוד. מומלץ בחום! כמובן שעם השגחה מלאה מתחילתה ועד סופה של הפעילות.



אחרי שסיימנו לכבות את הנרות, העברתי את הכלי עם הנרות למטבח. הבאתי לליאם ספוג והוא התחיל במשחק חדש, מהנה לא פחות. הוא הכניס את הספוג לתוך הקערה עם המים, ואח"כ העביר את המים שספג הספוג לתוך כלי נוסף שהנחתי לפניו. את המים שנשפכו על הרצפה, ליאם ניסה לאסוף עם הספוג. למעשה, המשחק הזה מבוסס על תורת מונטסורי.



עוברים למשחקים קנויים. פאזלים לפעוטות. על הפאזל כתוב מגיל שנתיים, אבל ליאם ממש נהנה למצוא את אמא של כל חיה גם בגילו שלו.



ופאזל רכבת. זהו משחק לילדים קצת יותר גדולים, אבל ליאם מתאמן בינתיים על החלק של ההרכבה.



והנה משחק שמטרתו להפעיל את הילד פיזית. בנינו ביחד עיר מקוביות סול.



אבל זה לא החלק הכייפי. הכיף האמיתי במשחק הזה זה להחריב את העיר עם כדור. סוג של באולינג. אמא התבקשה לבנות את העיר במהירות שיא בכל פעם אחרי שהעיר נחרבה, על מנת שתוכל להיחרב שוב בהקדם האפשרי.



ולסיום, ערכנו לנו פיקניק קטן.



הפעם היה זה פיקניק קינוחים. ליאם התאמן בחיתוך העוגות.


  ובהאכלת החבר הקטן שלו. אין סוף למתיקות!



זהו להפעם. מקווה שהרעיונות שלנו תרמו למשחק עם הפעוט שלכם.


מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...