יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

ריכוז הפעלות לפעוטות - שבוע שביעי

ליאם בן שנה ושבעה חודשים.
 
ושוב יום חמישי הגיע, ושוב אני מרכזת את ההפעלות השבועיות עם השובבי שלי (בן שנה ושבעה חודשים).
נתחיל בלימוד צבעים ומיון. הנחתי על שולחן המשחקים הקטן (שולחן לבן מאיקאה) שני דפים צבעוניים, אדום וכחול. לכל צבע התאמתי חפצים שונים שמצאתי ברחבי הבית.



והזמנתי את ליאם למיין את החפצים בהתאם לצבע. במשך כל הפעילות ישבתי לידו, והכרזתי בקול רם את הצבע של החפץ שהוא בחר. הוא ידע למיין נכון בערך 70% מהפריטים. הרבה מזה בפוקס לדעתי. בכל אופן, הוא עדיין לא יודע לזהות את שני הצבעים ולהצביע עליהם. אז אנחנו ממשיכים ללמוד ולתרגל.



ממשיכים הלאה. יש לנו ספר ללימוד צורות וצבעים. העמוד עם העיגולים העלה אצלי רעיון להפעלה חדשה בשילוב עם הפונפונים שלנו.



הדגמתי לליאם כיצד ניתן להניח את הפונפון מעל העיגול המצויר. והוא ישר תפס את העיקרון. המשחק הזה מצריך תשומת לב, זהירות ועדינות. יש להניח את הפונפונים בדיוק ובזהירות על מנת שלא יתגלגלו מהעיגול המצויר.



אני מניחה שאין לכם ספר כזה בספרייה הביתית, אז יש לי הפתעה עבורכם! במיוחד עבור הקוראים שלי יצרתי שלושה דפי עבודה להורדה, עם שש תמונות צבעוניות. עכשיו נשאר לכם רק להוריד את הקובץ, להדפיס ולשחק.



משחק נוסף שמשלב שני דברים שבכלל לא קשורים אחד לשני הם תבנית אפייה ולגו (מגה בלוקס במקרה שלנו).



בחרתי את החלקים הכי קטנים, והראתי לליאם כיצד ניתן למיין אותם בתוך התבנית.



ליאם החליט לקחת את המשחק לכיוון קצת שונה, היותר מקובל, והחל לבנות מהקוביות מגדל.



וזה משחק שליאם המציא לבד לחלוטין! אני כל כך גאה בו. תכננתי לעשות מוסך מקופסת טישיו ריקה לכמה כלי רכב קטנים של שובבי (רשומה על כך תבוא בהקדם). התיישבתי עם הקופסה ליד ליאם, והבאתי איתי את המכוניות הקטנות. הגאון הקטן שלי מיד קלט את הפתח בקופסא, "חטף" את המכוניות הקטנות שהבאתי והתחיל להחביא אותם בתוך הפתח שגילה קודם.



תוך כמה רגעים בודדים שובבי שלי העלים לתוך הקופסא את כל הצעצועים הקטנים שמצא בחדר.



ולסיום, משחקים עם משחקים של גדולים. בכל רשומה אני מנסה להראות שכמעט כל צעצוע ניתן להתאים גם לפעוטות (בתנאי שאין בהם חלקים קטנים וזה נעשה בהשגחה מלאה). הפעם שיחקנו עם פאזל ממש נחמד שקנינו בגראז' סייל בשני דולרים בלבד. זהו פאזל של עיירה קטנה וידידותית, עם אוטובוס צהוב מפלסטיק שעוזר לתושבי העיר להגיע ממקום למקום. אה, ויש גם מעבורת.



אמנם ליאם קטן מדי להרכיב פאזלים כאלה מורכבים (או במקרה שלנו כל פאזל למעשה), הוא עדיין יכול להנות מהסעת האוטובוס על הכביש של העיירה. או מהעמסת דמויות התושבים לתוך האוטובוס הצהוב הזה.



בנוסף הוא נהנה להשחיל את הדמויות לתוך החריצים הקטנים שמאפשרים להם לעמוד.



גם באוניה יש חריצים.



לפעמים הוא מצליח ליצור סצינות לא כל כך סימפטיות.....



וזהו לבינתיים. מקווה שמצאתם רעיונות חדשים שיעזרו לכם לשחק עם הקטנטנים שלכם.

את דף העבודה עם הפונפונים ניתן להוריד כאן:
https://yadi.sk/d/dlwBr5gBCHv2W


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...