יום חמישי, 12 בדצמבר 2013

ריכוז הפעלות לפעוטוץ - שבוע 12

נתחיל עם תרגול מוטוריקה עדינה. הצעתי לליאם להשחיל גומיות לשיער על מוט הפירמידה של איקאה. הוא מאוד מאוד נהנה מהמשחק הזה ועבד במרץ עד שנגמרו לו כל הגומיות.



חייבת עוד תמונה, רק בגלל שאני מאוד אוהבת אותה.



שוב עבדנו עם חוברת המדבקות שלנו. הזכרתי פעם את החוברת בנושא "צלליות" מסדרת נלמד ונדביק. החוברת הזו מצוינת לא רק להדבקת מדבקות, אלא גם לזיהוי הצלליות, ליאם יודע לזהות את הדמויות המוצללות בקלות.



אחרי שזיהינו את כל החיות, צירפתי למשחק מדבקות קטנות מסט אחר, והצעתי לליאם למצוא חיות זהות לאלה המופיעות במדבקות הקטנות. בתמונה ליאם מדביק צב על צב.



המשכנו לשחק עם החיות. חיפשתי בארגז הצעצועים חיות מאותו הזן, גדולות וקטנות. ככה למדנו את המושג "גדול" וקטן". עודדתי את ליאם למצוא את הזוג המוקטן או המוגדל של כל חיה, וחזרתי בכל פעם על המילה "גדול" או "קטן", בהתאם למה שהוא החזיק ביד.



יש לנו ספרון נפתח על חיות אפריקאיות, עם  תמונות של אמהות והגורים שלהן. אספתי עבור ליאם את כל החיות המופיעות בספר, הנחתי לפניו את הספרון ואת החיות בסדר רנדומלי. ממשיכים את הנושא "גדול" ו"קטן".



והוא כבר ניגש למיין. הספר דו צדדי, את הצד השני השארתי ליום אחר.



משחק מיון נוסף, שוב עם חיות. אספתי את כל הזברות ואת כל הכלבים שיש בארגז. והצעתי לליאם למיין לפי סוג החיה בכלי אוכל עם שני תאים.



ליאם השלים את המשימה די בקלות.



הכנתי לו משימה דומה ליום אחר. הפעם הוא מיין ג'ירפות וצ'יטות.



אין זה סוד שאני חובבת גדולה של שיטת מונטסורי, ולשמחתי הרבה מצאתי אתר מדהים עם הרבה חומרים חינמיים. הדפסתי מהאתר כבר מלא דפי עבודה ומשחקים שונים. הנה שתי דוגמאות מהאתר. הדוגמה הראשונה, התאמת ציפורים. בחרתי להציג לליאם חמש ציפורים בכל פעם.



ליאם מעדיף לשים תמונה על תמונה, ולא תמונה מתחת לתמונה.



משחק נוסף מהאתר, לסדר את התמונות לפי גודל האובייקט. ליאם בחר לסדר בצורה כזו:
 

אחרי זה סידרתי בצורה הנכונה, רק בשביל להעביר את המסר.




ומשחק נוסף הלקוח מהרשת, הפעם מאתר אחר. הדפסתי משם כמה דוגמאות, ואנחנו עושים כל שבוע דף או שניים. העם ליאם עבד על איש שלג.




ולסיום, למדנו צבעים בשילוב משחק מיון. חתכתי שני מלבנים מבד לבד וריפדתי איתם תבנית בעלת שני תאים. הוספתי למשוואה צורות שונות מסול באותם הצבעים.



וליאם מיין לפי הצבע, עם כמה טעויות בדרך.



ויש לי חדשות משמחות (שמשמחות רק אותי ואת אבא של ליאם, אבל בכל זאת). ליאם ידע להצביע היום על כמה צבעים, בלי טעויות. סוף סוף! והוא עשה את זה במפתיע, אחרי משחק פשוט שהצעתי לו. אבל אני די בטוחה שהיכולות החדשות שלו התגבשו עם כל משחק ששיחקנו בחצי שנה האחרונה.  

 
  לרשומות נוספות מהסדרה מוזמנים לבדוק את התפריט הימני או התיוג "סיכום שבוע" בתחתית הרשומה.

מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...