יום שני, 13 בינואר 2014

ריכוז הפעלות לפעטות - שבוע 14

והנה אני שוב מסכמת את מגוון ההפעלות שהכנתי עבור הקטנצ'יק שלי בשבוע שעבר (ושבוע שלפניו, כי שכחתי לפרסם את הרשומה המסכמת. מקווה שאתן לא כועסות עלי :)).

נתחיל במשחק מיון. אספתי כמה פקקים מבקבוקי שתייה, וניצלתי אותם למשחקים עם ליאם. האוסף שלי כולל פקקים בשני צבעים, לבנים וכחולים. המשימה של ליאם הייתה למיין את הפקקים לפי הצבעים. בתא אחד פקקים כחולים, ובתא השני פקקים לבנים. במידה ואין לכם קופסה או מגש עם תאים, תנסו למיין בצלוחיות. אבל עדיף שיהיו לבנות או בצבע ניטרלי על מנת לא לבלבל את הפעוט.


כפי שכבר כתבתי קודם, ליאם התחיל לתרגל עבודה עם דבק. הפעם גזרתי תמונות צבעוניות קטנות מספר ישן (אפשר להדפיס או לגזור מעיתונים וממגזינים), והצעתי לליאם  להדביק את התמונות עם הדבק על הדף הלבן.


ליאם נהנה למרוח את הדבק על התמונה, אבל עדיין לא כל כך מצליח להדביק מהצד הנכון. נמשיך לתרגל.


אחת מקוראות נתנה לי רעיון למשחק ויצירה נחמדה עם ליאם (תודה כרמי!). יישמתי את הרעיון לתרגול זיהוי הצבעים. למשחק זה השתמשתי במדבקות עגולות וצבעוניות, סרגל צורות עם עיגולים (לדיוק בלבד, אפשר בהחלט לשרטט ביד חופשית) וטושים צבעוניים, בהתאם לצבע המדבקות.



שירטטתי בעזרת הסרגל עיגולים צבעוניים.


עזרתי לליאם לקלף את המדבקות והוא כבר הדביק אותן במקום הנכון. כמובן שלא שכחתי לחזור על כל צבע כמה פעמים.


די מדויק. כל הכבוד קטנצ'יק שלי!


אח"כ שיחקנו בסוג של פאזל שהמצאנו ביחד. הוצאתי אסימונים בצורות שונות ממשחק מוזאיקה שיש לנו בבית. וליאם התחיל להתאים את המשולשים למשולשים, וליצור עיגולים מחצאי עיגולים וריבועים ממלבנים. אחרי מספר גדול של משחקי התאמות שעשינו עד כה, הוא כבר בצורה אוטומטית מנסה למצוא ולשייך שני פריטים דומים.



זה תמיד תענוג לראות את הידיים הקטנות האלה עובדות ומשתדלות.


עוד משחק נחמד ששיחקנו היה להתאים את סוג האוכל לחיה שאוכלת אותו. הכנסתי לסלסלה חתיכת גבינה מלבד (שעשיתי לבד), חסה וגזר מסט ירקות של איקאה. ליד הסלסילה סידרתי את החיות, שתי ארנבות ועכבר אחד.


ליאם מיד סידר את האוכל בצורה הנכונה. כמובן שישבתי לידו, וברגע שהוא לקח פריט מהסלסילה שאלתי אותו מה זה? מי אוכל את זה? הוא למד מי אוכל מה מספרים בעיקר. כשאני מקריאה לו ספרים אני אוהבת לספר לו קצת מעבר למה שכתוב בספר ולהעשיר אותו  במידע נוסף. אם בספר מצויר ארנב אז אנחנו נחפש אותו (איפה הארנב? אני מחכה שהוא יחפש אותו ויצביע עליו), ואז אני אספר לו שארנב אוכל חסה וגזר. אספר לו איפה הארנב חי וכו'. שהוא רץ מהר ושהוא פחדן. כל פעם פרט אחר על דמות אחרת בספר.


והנה משחק מיון נוסף, למתקדמים. סידרתי לפניו ערימה של תוכים וחרקים. וביקשתי שימיין לפי ציפורים ולפי חרקים.


נהנינו לבחון כל חרק בנפרד, ולציין את שמו. כנ"ל לגבי הציפורים.


זוכרים שלפני שבועיים סיפרתי לכם שליאם סוף סוף למד לזהות צבעים בזכות שני משחקים ששיחקנו? אז הנה המשחקים האלה.
לקחתי שלושה דפי וויניל (אפשר דפים צבעוניים) ומקלות ארטיק בצבעים זהים לדפי הוויניל. והראתי לליאם כיצד עליו להניח את המקל על הדף הנכון. אחרי כמה ניסיונות ומעט הסברים ליאם קלט את העיקרון (את הכיסא הוא הביא בעצמו, זה לא היה הרעיון שלי שישב עליו בזמן המשחק).


והמשחק שבא מיד אחריו עבד על אותו עקרון, עם אותם המקלות ואותם הצבעים. אלא שהפעם הוא מיין את המקלות בכוסות פלסטיק מהסט של איקאה (נראה לי שניתן למצוא את הסט הזה כמעט בכל בית עם פעוטות וילדים). ליאם מאוד נהנה מהמשחק ונהנה לגלות שהוא פתאום מזהה צבעים. זה היה מעניין ומרגש עבור שנינו.


ולסיכום. משחק עם צעצוע קנוי. הפעם משחק עם פסי רכבת ורכבות. המצאנו משחק חדש. שילבתי במסילה את הגשר שבא עם הערכה, וליאם נהנה (מאוד!) לראות את הקטר/הקרון דוהר במהירות מהגשר למטה.


מזל שיש לנו הרבה קרנות. הוא חזר על הפעולה הזו עשרות פעמים.  ולסיום, ליאם נהנה מפירוק המסילה (בתמונה הימנית למטה).


זהו להפעם. מקווה שהרשומה נתנה לכם רעיונות והשראה.

לרשומות נוספות מהסדרה מוזמנים לבדוק את התווית "סיכום שבוע" בתחתית הרשומה. 
מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...