יום שלישי, 4 בפברואר 2014

ריכוז הפעלות לפעוטות - שבוע 15

ליאם בן שנה ועשרה חודשים.
 
בזמן האחרון לא יצא לי לפרסם את הרשומה השבועית פעם בשבוע, מקווה שאני אשתפר בתחום הזה. פשוט יש לי כל כך הרבה מה להראות לכן, ולפעמים השבוע טס לי מהר מדי ואני פשוט לא מספיקה את כל מה שתכננתי.
אבל מספיק עם ההקדמה המתרצת הזו, ונתקדם לעניינו. כמה משימות חדשות שעשיתי עבור הילדון שלי.
נתחיל עם מיון והתאמה. חיפשתי בין האוצרות שלי כמה פיצ'פקעס קטנים, שיכנסו לתאים הקטנים של תבנית לקרח. חיפשתי זוג מכל דבר. סידרתי את אותם בסדר רנודמלי על מכסה של קופסה, כך שליאם יראה בבירור את כל החלקים.


המטרה, למיין את כל החלקים לפי זוגות, לכל זוג תא משלו. אם אין לכם בבית הרבה קישוטים קטנים כמו שיש לי, תוכלו להשתמש באבנים, גולות, כפתורים, קטניות, גומיות, תכשיטים וכו'.


עכשיו נמיין צבעים. סידרתי על השולחן דפים צבעוניים ופיזרתי ריבועים צבעוניים ממשחק שיש לנו בבית. במקום הריבועים שבתמונה ניתן לגזור ריבועים מסול או מנייר צבעוני, להשתמש בלגו או בפונפונים.


המטרה, למצוא לכל ריבוע את הבית הצבעוני שלו.


מכיוון שליאם כבר ממש טוב עם מיונים, אתגרתי אותו בחמש צבעים במקביל. לילדים יותר קטנים הייתי מציעה להתחיל את המשחק עם שני צבעים בלבד, ולהוסיף עם הזמן עוד צבע, אחרי שהילד ישלים בקלות את המשימה הראשונה.


 משחק דומה עם מרכיבים קצת שונים. קופסת אוכל עם ארבע תאים, כל תא מרופד במלבן מלבד. הפעם ליאם אמור למיין צורות גאומטריות לפי צבעים.


בהתחלה קטנצ'יק שלי לא רצה לשחק במשחק הזה. אז שמתי אותו בצד והצעתי לו אותו שוב ביום למחרת. ואז הוא שיחק בו בהנאה. למרות שהוא הבין שצריך למיין לפי הצבעים, הוא רצה למיין גם לפי הצורות :) אז שיחקנו גם ככה וגם ככה.


ליאם מאוד אוהב לשחק עם מגנטים. במיוחד הוא אוהב למיין אותם לפי צורות.


אחרי שסידר את העיגולים, התחיל לסדר את המלבנים גם כן. המשחק הזה היה ללא מטרות וללא הנחיות. הצעתי לו את הקופסה עם המגנטים ואת הלוח, והוא כבר החליט לבד מה לעשות איתם. הוא בחר למיין :)


אחרי שמיצה את המשחק העצמאי, בנינו ביחד כביש למכוניות.


כמובן שבסוף המשחק אני מזכירה לו שצריך לאסוף את המשחק. אצלנו זה עובד בצורה הבאה, אני מתחילה (מדגימה) והוא מסיים.


עוברים למונטסורי. מצאתי באינטרנט כרטיסים נהדרים אותם ניתן להוריד בחינם. בהתחלה הורדתי את המשחק עבור ליה, ואז החלטתי לתת גם לליאם הזדמנות, והוא הצליח! המטרה של המשחק היא לסדר את החיות לפי שלוש קטגוריות, עף, שוחה, הולך/זוחל. לא רציתי להקשות עליו על הפעם הראשונה, לכן הצעתי לו רק שתי קטגוריות, עף ושוחה.


הוא הסתדר לא רע, כמובן שהיו קצת טעויות פה ושם (סטינגריי ממש בילבל אותו, נראה כמו יצור עם כנפיים אבל  שוחה בים? וזה דווקא מוזר שהוא התבלבל כי הוא ראה הרבה כאלה בסיור שלנו באקווריום).


אחרי שסיימנו עם המשחק הזה, השתמשתי בכרטיסיות למשחק התאמה עם חיות. הכרטיסים האלה נהדרים להעשרת אוצר המילים של הילדים, לומדים הרבה זנים חדשים של חיות, ומה שהכי אהבתי זה שמדובר על תצלומים של חיות מהטבע, ולא ציורים ילדותיים.


עוברים לפאזלים. גזרתי כמה תמונות יפות מספר ישן (שקניתי במיוחד למשחקים בסגנון), וגזרתי כל תמונה לשניים. חלקן לאורך וחלקן לרוחב. וככה קיבלנו פאזל משני חלקים.


ליאם עדיין חלש בפאזלים, והתקשה במיוחד עם התמונות שגזרתי לרוחב. נחזור על המשחק הזה עוד כמה פעמים בהמשך.


ולסיום, משחק קנוי. אני רוצה להמליץ על משחקי לוח עם מגנטים. הנה שתי דוגמאות מהאוסף שלנו. במשחק הראשון יש להלביש שני דובים בהתאם למזג האוויר. בערכה יש מגוון גדול של בגדים המתאימים לעונת הקיץ ולעונת החורף.


עד לא מזמן ליאם נהנה להדביק את המגנטים בצורה רנדומלית לחלוטין, וכיום הוא מדביק כל פריט לבוש למקום הנכון. אפילו התאים את התחתונים לגופייה.


עם העונות הוא עדיין מתקשה, לכן הדובי הקיצי יצטרך "להתבשל" במעיל האדום...


והמשחק הנוסף. מעין ספר הנפתח לשלושה חלקים. במשחק הזה ליאם משחק בחווה. את הדגים יש לשים בתוך המים, את הכבשים באזור המגודר וכו'. מה שאני אוהבת במשחק הספציפי הזה שניתן לספר בעזרתו סיפורים ולשייך לשירי ילדים (כמו לדוד משה הייתה חווה).


זהו להפעם. מקווה שאצליח לפרסם את הרשומה הבאה בסדרה בזמן :)




ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...