יום שלישי, 18 בפברואר 2014

ילדים לומדים ציור

יש ילדים שאוהבים לצייר, ומוכנים לשבת שעות עם טושים ועפרונות וליצור עולמות צבעוניים ודמיוניים. ויש ילדים הזקוקים לקצת עידוד והכוונה. לעתים הילדים מתנגדים לצייר מכיוון שהם מתקשים בציור ולא מצליחים לצייר את הדבר שרצו, פשוט כי הם לא יודעים איך. ואז הילד ניגש אל ההורה ומבקש ממנו שיצייר לו ארנב או עץ. זה לא תמיד בגלל עצלות, לפעמים הם פשוט מבקשים הכוונה, שילמדו אותם, שידגימו להם.


שיטה נהדרת לשפר את הציור היא להעתיק ציור קיים. לדוגמה, להניח מול הילד ציורים לא מורכבים מדי ולהציע לילד להעתיק את הציור על הדף. על מנת שהילד לא ישתעמם, ניתן להפוך את כל העניין לסוג של משחק. שימו על השולחן ספר עם איורים יפים שהילד אוהב, קוביות צבעוניות עם ציורים שונים, משחק המכיל אילוסטרציה מקסימה וכו'.


במקרה שלנו, ספרונים קטנים עם תמונה בכל עמוד, שנועדו להעשרת השפה של פעוטות. ליה בחרה את הציור הראשון שהיא רוצה לצייר, מלון.


 
ואחרי שהיא בחרה את הצבע שלדעתה נראה הכי מתאים ודומה למקור, היא החלה לצייר.


אח"כ היא רצתה להעתיק את הכד עם הפרחים, מספרון אחר.


למרות ששתי העתקות הספיקו לה, ליה בכל זאת רצתה להמשיך את שיעור האמנות, וביקשה שאדגים לה כיצד לצייר צמות. אז הראתי לה כמה דוגמאות, והיא ניסתה להעתיק אותן ולשלב את הצמות בציור שלה.


מאוד נהנתי לראות את ליה מעתיקה ציור קיים, את התאמת הצבעים לציור המקורי והפרשנות שלה לציור שלפניה. פעם הבאה נעתיק את הדבר האמיתי, נצא לצייר את הטבע.

למשחק נוסף שיעודד את הילד לצייר, לחצו כאן.


ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...