יום שני, 31 במרץ 2014

ריכוז הפעלות לפעוטות - שבוע 17

ליאם בן שנה ו-11 חודשים. 
 
נתחיל עם סוג של פאזל שעשיתי עבור הקטן שלי. לקחתי כמה זוגות של מקלות ארטיק, וציירתי על כל זוג צורה הנדסית אחרת.


ליאם אמור למצוא את הזוג של כל מקל, ולהעמיד אותם ביחד זה לצד זה כדי ליצור צורה. על מנת להקל עליו ציירתי כל צורה בצבע אחר.


ליאם מנסה  להשלים את הפאזל. ונהנה לשחק עם המקלות תוך כדי.


בסופו של דבר, כמו תמיד, המקלות הופכים לכביש.


 נעבור להפעלה למוטוריקה עדינה. ציירתי לב (הייתי מושפעת מחג האהבה בזמנו), והראתי לליאם כיצד ניתן למלא את הלב עם בצק משחק. הילד אמור למרוח את הבצק בתוך הצורה. בדומה ליצירה שעשינו עם ליה בעבר.



שיחקנו עם אטבים גדולים (PEGS). בהתחלה ליאם סידר אותם בתוך מגש לקרח עם שקעים מוארכים.



אח"כ חיבר אותם אל הדפנות של צינצנת פח.




מיון. הפעם ליאם מיין מזלגות וכפיות צעצוע. אפשר להשתמש בסכו"ם אמתי ולמיין כפות וכפיות, ותוך כדי ללמוד את המושגים קטן וגדול.  



התאמה וחשיבה ביקורתית. סידרתי על מגש גדול כמה קופסאות עם מכסים תואמים. כל קופסה בצורה שונה, כדי שנתרגל גם את הצורות על הדרך.


ליאם השלים את המשימה בקלות ובהנאה. כפי שכבר ציינתי קודם, ילדים בגיל הזה מאוד אוהבים לשחק ב"לפתוח לסגור".




לוטו פרפרים שהורדתי באינטרנט ועשיתי לו למינציה לשימוש חוזר. משחק נהדר לזיהוי דגמים ודפוסים ולחידוד היכולת לשים לב לפרטים הקטנים.


וטיפ קטן, כשאתם גוזרים את הכרטיסיות אחרי למינציה, תעגלו את הפינות עם מספרים קטנות לציפורנים, אחרת הילד עלול להיחתך מהפינות החדות.


וככה אני שומרת את כל המשחקים המודפסים שלי. בתוך קלסר עם ניילוניות.


את הכרטיסיות הקטנות אני שומרת בתוך שקיות זיפלוק קטנות.


ולסיום, משחק קנוי. קוביות!!! חובה בכל בית, תמיד. הפעם שיחקנו בצורה הבסיסית ביותר. בנינו מגדלים.


ומבנים.


זהו להפעם. מקווה שתרמתי כמה רעיונות לפינת המשחקים שלכם :)


לרעיונות נוספים, מוזמנים ללחוץ על התווית "סיכום שבוע".

ראיתם את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...