יום שלישי, 27 במאי 2014

צבעים, מוטוריקה עדינה, ואטבי כביסה

עבודה עם אטבי כביסה מאוד עוזרת לחזק את המוטוריקה העדינה של הקטנטנים שלנו. לחיצה על האטבים מאמנת את השרירים של האצבעות שיעזרו בהמשך להחזיק את העט ואת העיפרון. כבר הראתי פה בעבר כמה דוגמאות למשחקים עם אטבי כביסה. ואני רוצה להציע רעיון נוסף. ההפעלה הבאה תתאים לילדים מגיל שנה וחצי (עדיף שנתיים) עד גיל גן חובה. לחיצה על האטב די קשה לפעוט בפעם הראשונה, ויקח לו זמן להבין את העיקרון. אם אתם רואים שזה קשה לו מדי ומתסכל אותו, תדחו את המשחק לעוד כמה חודשים. בנוסף, שימו לב שהאטב לא הדוק מדי ולא מצריך יותר מדי מאמץ כדי לפתוח אותו. אטבים מעץ יותר קשה לפתוח מאשר אטבים מפלסטיק. אז עדיף שתרכשו למטרה זו אטבים מפלסטיק (זול זה דווקא טוב במקרה הזה). מה גם, שאנחנו צריכים אטבים צבעוניים, כי במשימה זו נתרגל גם צבעים!

אז נתחיל. גוזרים עיגול בינוני מקרטון. אני אוהבת למחזר למטרה זו קופסאות מקורנפלקס.
מחלקים את העיגול לכמה צבעים שתרצו, בהתאם ליכולת של הילד שלכם לזהות צבעים וכמובן בהתאם לצבעים של האטבים שברשותכם. לי היו ארבעה צבעים, אז העיגול שלי מחולק לרבעים. והטלתי על ליה שלי שתצבע כל רבע בצבע שבחרתי.


אספתי את כל האטבים שרציתי להשתמש בהם למשימה זו והנחתי אותם בסלסילה קטנה (תמיד עובדים מסודר, לפי אחד העקרונות המנחים של מונטסורי). הדגמתי לליאם מה עושים, והעברתי את העבודה לידיים הקטנטנות שלו. מצד ימין רואים את הידיים של ליה, שבמקביל עבדה על יצירה אחרת, ככה שתצטרכו לסלוח על הבלאגן מסביב.


ליאם ישר התלהב מהצבעוניות של המשימה ונענה לאתגר בהנאה גדולה.


הוא לא וויתר עד שהשלים את כל המשימה, ואפילו הלכתי לחפש אטבים נוספים שימשיך במשחק.


קיבלנו שמש צבעונית!

לרעיונות נוספים עם אטבים:
אטבים וצבעים
סופרים תפוחים



מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...