יום שני, 9 ביוני 2014

משחקים, שירים ויצירות בנושא צפרדעים

כפי שכבר שמתם לב, אני אוהבת להקדיש ימים שלמים לנושא אחד. מצאתי שיותר קל לי להעסיק את הילדים לאורך זמן רב כשיש נושא מוגדר, ומשימות מוכנות מראש. במקרים כאלה היום זורם לי בקלות וביעילות. וגם והילדים נהנים יותר וסופגים בקלות מידע חדש.
לפני זמן מה הקדשתי יום שלם לצפרדעים. ולמרות שאני לא מעריצה גדולה של היצורים החלקלקים האלה, יצא לנו יום כיף של ממש. עם יצירות, שירים, ריקודים והמון המון משחקים. אני רוצה להראות לכם חלק מהדברים שעשינו באותו היום. תוכלו לבחור את היצירה/המשחק שהכי אהבתם, או לעשות כמונו, ולהקדיש יום/בוקר שלם לנושא.

כמובן שהתחלנו ביצירת הצפרדע, שתלווה אותנו במהלך כל היום.

החומרים ליצירת הצפרדע  -  צלחת נייר חד פעמית. נייר צבעוני כחול ואדום (או דף מסול), טוש שחור ועפרונות בצבע אדום וירוק.


קודם צבענו את הצלחת בצבע אדום (את החלק של ההגשה). ואת החלק האחורי של הצלחת צבענו בצבע ירוק.


קיפלנו את הצלחת לחצי והדבקנו לשון אדומה. הלשון שלנו גזורה מדף סול, כדי שתהיי יציבה יותר.


אחר כך השלמנו את העיניים של הצפרדע.


והדבקנו אותם על החלק החיצוני של הצלחת. קיבלנו צפרדע חייכנית וחמודה. הילד יכול לשחק עם הצפרדע כמו עם בובה ולפתוח ולסגור את הפה שלה.


אחרי ששיחקנו עם הצפרדע ושרנו כמה שירי משחק בנושא, עברנו ללמוד על צפרדעים. מה צפרדעים אוכלות וממי הן צריכות להישמר (או במילים אחרות, מי אוכל אותן). אז שיחקנו במשחק עם צפרדעים מקפצות. הילדים אמורים לעזור לצפרדעים לברוח מהנחש, שבא לאכול אותן.


הצפרדעים מסתתרות מהנחש בבריכה קטנה.


מהר מהר מעבירים אותן למקום מסתור.


הצפרדעים רקדו ושרו כל היום, ועכשיו הן רעבות. אז בואו נחשוב במה ניתן להאכיל אותן. מסתבר שהן אוהבות חרקים. אז הנה אחד כבר בפה שלה.


אבל בואו נהפוך את זה למשחק. בטבע, הצפרדע תופסת את החרקים בזכות הלשון הדביקה שלה. אז הדבקתי סלוטייפ דו צדדי על הלשון של הצפרדע שלנו.


והאכלנו את הצפרדע באוכל האהוב עליה, זבובים (פונפונים שחורים).


הפונפונים נדבקו היטב אל הסלוטייפ הדביק.


ולסיום כמה דפי עבודה עבור ליה. את העמודים תלשתי מחוברת עבודה ענקית. חיפשתי תמונות של צפרדע, כדי לקשר את דפי העבודה לנושא של היום. בדף אחד ליה הייתה אמורה לספור את הצפרדעים. על מנת לעניין אותה במשימה, הוספתי למשוואה מדבקות של מספרים. במקום לכתוב את הספרה, ליה תצטרך להדביק את המספר הנכון.



החלטנו לעשות יצירה נוספת מספר יצירה שקנינו בישראל ("ספר הפנאי המשגע" מאת אנג'לה וילקס בהוצאת כתר). מסכת צפרדע מצלחת חד פעמית (עמ' 17).


מדביקים מאחורה מקל בעזרתו נוכל להחזיק את המסיכה.


ומוכן!

ולסיום, למדנו על מחזור חיי הצפרדע. פתחנו ספר עם תמונות המציגות את כל השלבים. והתחלנו לשחזר את כל השלבים בעזרת בצק משחק. קודם עשינו את הביצים.


אח"כ את הראשן.


צפרדע צעירה.


וצפרדע בוגרת.



והנה שיר נחמד שמצאתי ברשת. שיר נהדר למשחק ולפעילות "קפיצית" במיוחד.

צפרדע/דתיה בן דור

צפרדע צפרדע מה אתה יודע? אני יודע לקפוץ בעיקר בבוץ אז קפוץ קווה-קווה וקפוץ קווה-קווה וקפוץ קווה, קפוץ קווה, קפוץ קווה-קווה, קפוץ קווה-קווה וקפוץ קווה-קווה וקפוץ קווה. קפוץ קווה, קפוץ קווה-קווה. עוד פעם קפוץ קווה-קווה! קפוץ קווה-קווה וקפוץ קווה-קווה וקפוץ קווה, קפוץ קווה, קפוץ קווה-קווה.




















קפוץ קווה-קווה וקפוץ קווה-קווה וקפוץ קווה. קפוץ קווה, קפוץ קווה-קווה. עוד פעם קפוץ קווה-קווה!

.















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...