ילדים מאוד מאוד נהנים ממשחקים עם חומרים בלתי שגרתיים, בנוסף, הם מאוד אוהבים להעביר, לסנן ולמיין. היום נשלב את האהבות האלה, ע"י מספר דוגמאות. המשחקים שאדגים כאן מצויינים למוטוריקה עדינה, להבנה של מושגים כגון נפח/ריק/מלא/מתאים/לא מתאים, לתרגול צבעים ולריכוז.
המשחק הראשון מאוד פשוט, והוא מבוסס על תורת מונטסורי. העברת חומרים מכלי אחד לכלי אחר. בעתיד, פעילות זו תעזור לילד לשלוט על פעולה כמו מזיגת מים מהקנקן לכוס.
מתחילים, נצטרך שתי כוסות ועדשים.
וילד אחד שיבלה את זמנו בהעברת העדשים מכוס אחת לשנייה.
נראה פשוט למדי, אבל ה"משחק" הזה אמור להעסיק את הפעוט שלכם להרבה זמן (בין 5-10 דקות).
דוגמה למשחק נוסף. מיון פונפונים צבעוניים בפירמידת כוסות (של איקאה).
נמיין לפי צבעים. פונפון שחור לתוך כוס שחורה.
ירוק לירוק. זהו משחק לפתוח ההגיון ולפתרון בעיות.
כחול לכחול. על הדרך נתרגל גם צבעים.
ולסיום אדום לאדום. ליאם תמיד מעדיף למיין כל צבע בנפרד, ולעבור לצבע הבא רק אחרי שסיים את הקודם.
משחק נוסף, למתקדמים. ליאם בן שנתיים וכמה חודשים, אבל מכיוון שאנחנו כל הזמן עובדים על המוטוריקה העדינה, הוא מצליח לבצע את המשימה הלא פשוטה שלפניו. החומרים, מגש לקרח, מלקחיים קטנים מפסלטיק ומשהו גדול יחסית למיין בתוך תאי המגש. במקרה שלנו גוגואים.
ליאם מעדיף לעבוד לפי הצבעים. לפעמים הוא מזייף ומעביר את המפלצת הקטנה עם היד.
אבל את רובן הוא מעביר בעזרת המלקחיים. פעולה המצריכה אימון והתמדה.
תציעו לילד את הפעילות מספר פעמים, עד שיצליח. אל תלחצו עליו. תעודדו אותו בכל פעם שמצליח לו. תציעו את הפעילות גם לילדי גן חובה ובני שש ושבע.
הנה אחד מונף באוויר.
זהו לבינתיים. אל תשכחו לעבוד על המוטוריקה העדינה עם הקטנטנים שלכם.
המשחק הראשון מאוד פשוט, והוא מבוסס על תורת מונטסורי. העברת חומרים מכלי אחד לכלי אחר. בעתיד, פעילות זו תעזור לילד לשלוט על פעולה כמו מזיגת מים מהקנקן לכוס.
מתחילים, נצטרך שתי כוסות ועדשים.
וילד אחד שיבלה את זמנו בהעברת העדשים מכוס אחת לשנייה.
נראה פשוט למדי, אבל ה"משחק" הזה אמור להעסיק את הפעוט שלכם להרבה זמן (בין 5-10 דקות).
נמיין לפי צבעים. פונפון שחור לתוך כוס שחורה.
ירוק לירוק. זהו משחק לפתוח ההגיון ולפתרון בעיות.
כחול לכחול. על הדרך נתרגל גם צבעים.
ולסיום אדום לאדום. ליאם תמיד מעדיף למיין כל צבע בנפרד, ולעבור לצבע הבא רק אחרי שסיים את הקודם.
ליאם מעדיף לעבוד לפי הצבעים. לפעמים הוא מזייף ומעביר את המפלצת הקטנה עם היד.
אבל את רובן הוא מעביר בעזרת המלקחיים. פעולה המצריכה אימון והתמדה.
תציעו לילד את הפעילות מספר פעמים, עד שיצליח. אל תלחצו עליו. תעודדו אותו בכל פעם שמצליח לו. תציעו את הפעילות גם לילדי גן חובה ובני שש ושבע.
הנה אחד מונף באוויר.
זהו לבינתיים. אל תשכחו לעבוד על המוטוריקה העדינה עם הקטנטנים שלכם.
מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.