יום שלישי, 26 באוגוסט 2014

חיות העולם

ילדים תופסים מאוד מהר את האינפורמציה המועברת אליהם, הם כמו ספוג סקרן שיודע לספוג עוד ועוד.
מסיבה זו אני לא מפחדת לשחק עם ילדים שלי במשחקים מורכבים מעט ולחשוף אותם למידע שנחשב ל"גדול מדי" עבורם. אני מאמינה שילדים יכולים ללמוד על כל נושא שבעולם, בתנאי שמעבירים להם את המידע בצורה של משחק.

דוגמה לכך היא המשחק הגאוגרפי ששיחקתי עם הילדים שלי, למדנו על בעלי החיים ומוצאם. כמובן שהמשחק הזה מתאים יותר לליה (בת חמש) מאשר לליאם (למרות שהוא עזר לנו למצוא את החיה המתאימה).



 לשם המשחק השתמשנו במפת עולם, אטלס חיות לילדים וחיות מפלסטיק.



 פתחנו את האטלס שלנו, מצאנו את היבשת עליה נדבר על המפה הגדולה, ואחרי זה חיפשנו בין חיות הפלסטיק את החיות (שהכנתי קודם לכן) המופיעות בתמונות באטלס.



מוצאים את בעל החיים הנכון, וממקמים אותו על היבשת הנכונה.



היבשות הכי כייפיות הן אפריקה ואוסטרליה :)



ממליצה להציע יבשת אחת או מקסימום שתיים בכל משחק. להשלים את כל המפה בפעם אחת זאת משימה קשה מדי עבור ילדים קטנים. תוכלו להדפיס את היבשת עליה אתם מדברים, להכין את החיות שחיות שם ופשוט למקם אותם ביחד על המפה שלכם. בכל פעם יבשת אחרת. דרך נהדרת ללמוד את השמות של כל היבשות ולשחק עם חיות צעצוע.

תהנו!

מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...