יום שישי, 4 באוקטובר 2013

ריכוז הפעלות לפעוטות - שבוע שלישי

ליאם בן שנה וחצי.
 
כמובטח, ממשיכה לרכז חלק מההפעלות שעשיתי עם שובבי במהלך השבוע. אבל בגלל שאני מאחרת בטרוף עם הרשומות שלי, את ההפעלות שתראו עכשיו עשינו כבר לפני כחודש בערך.

הפעם אראה כיצד ניתן לשלב כמה מרכיבים ממשחקים שונים, למשחק אחד. נתחיל עם הפעילות האהובה על ליאם, התאמת תמונה לתמונה. יש לנו משחק קופסא "בינגו" שהבאנו מהארץ, אני יודעת שיש אותו בהרבה בתים, בווריאציות שונות. משחק קופסא נהדר להעשרת אוצר המילים של הילד.



התחלנו לשחק בו כבר כשהיה בן שנה וכמה חודשים. אחרי שתרגלנו לוח אחד במשך מספר ימים ברצף, ליאם כבר הבין היטב את העיקרון. וכעת יכול להשלים לבד כל לוח שיניחו לפניו. האהוב עליו זה לוח עם חיות כמובן.



אבל אני אוהבת לבנות משחק חדש ממשחק ישן, ולאתגר את המוח הקטן והסקרן. חיפשתי בקופסה שלנו שמאחסנת חיות מפלסטיק, כמה חיות שיתאימו לכרטיסים של משחק הבינגו. הצגתי לליאם כיצד ניתן להתאים חיה לתמונה (הדגמתי על כל החיות).


סידרתי מחדש את הכרטיסים והחיות, ואפשרתי לשובבי שלי להתנסות במשחק הזה לבד. עם קצת עזרה ממני, הוא הבין די מהר את העיקרון והשלים את הסדרה תוך כמה שניות בלבד.



אח"כ עברנו לשחק עם חיות חווה קטנות מפלסטיק (מאותה הקופסה) עם חוות חיות שקניתי בשני דולרי בלבד (בגראז' סייל כמובן). במשחק זה ליאם יכול לתרגל את המוטוריקה העדינה ע"י פתיחת השערים של החווה ולהנות ממשחק עם חיות בדרך חדשה. וכמובן ללמוד על החיות שגדלות בחווה.



שילוב נחמד נוסף של שני צעצועים שונים הוא משאית עם קוביות (או לגו). תדגימו לילד כיצד ניתן להעמיס את הקוביות על הטרקטור, המשאית או מכונית הזבל (כמו שיש לליאם). פעוטות בגילאים האלה אוהבים לשחק במשחקים שנקראים "להכניס ולהוציא", "לפתוח ולסגור".



משחק נוסף שמאפשר לילד להכניס ולהוציא צעצועים  ולפתוח ולסגור זה משחק עם מבנה כלשהו שלתוכו ניתן להחנות מכוניות. במקרה של בנות, המשחק האהוב עליהן יהיה בית בובות עם דלתות נפתחות. לליאם יש מעין מוסך/בית חולים מעץ (שוב, נקנה בגראז' סייל).



באחד מגראז' סיילים (שוב פעם המילה הזו?!) ליה קיבלה במתנה שקית מלאה בגוגואים מפלסטיק ומעין פוגים מאלומיניום. בהתחלה שנאתי את זה שהם מפוזרים בכל הבית, אח"כ קיבלתי קצת שכל ואחסנתי אותם בקופסת פלסטיק בארון המלאכה, ואני מוציאה אותם רק למשחק ספציפי ומאחסנת שוב הכל בסופו. יש לי הרבה תוכניות ליצורים הקטנים והמוזרים האלה, כמו משחקי מיון וספירה, ככה שתתכוננו לראות אותם הרבה. ובינתיים הוצאתי אותם לליאם בזמן שהכנתי ארוחת ערב. הושבתי את הילדים לידי במטבח והנחתי על השולחן פלסטלינה שתעסיק את הילדים. לליאם הבאתי את הגוגואים, שישלב אותם במשחק כרצונו.



בסופו של דבר הוא בחר להעביר אותם למכלים ריקים (של הפלסטלינה). ובכך תרגל לבדו קשר-עין-יד.



משחק נוסף שעשיתי לשובבי הינו משחק שכבר הצגתי פה בעבר, אבל עם טוויסט. בעבר נתתי לו לשחק עם מסננת ומנקי מקטורות, אלא שהפעם הוספתי למשוואה גלילים ריקים מנייר טואלט. ליאם מאוד נהנה לחקור את המשחק החדש.




זהו להפעם. בשבוע הבא תהיה רשומה דומה.


ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...