יום חמישי, 31 באוקטובר 2013

ריכוז רעיונות לפעוטות - שבוע שביעי ב'

ליאם בן שנה ושבעה חודשים. 

היום יום חמישי, מה שאומר שעלי לרכז את ההפעלות השבועיות של חמודי שלי.
מתחילים עם הפעלה סנסורית (שעובדת על החושים). כפי שכבר כתבתי קודם, משחק עם מרקמים מאוד חשוב להתפתחות הפעוט, ולכן אני מנסה להציע לפעוט הפרטי שלי כמה משחקים בסגנון בשבוע. הפעם שילבתי אורז עם חיות קטנות מפלסטיק.



החבאתי את כל החיות טוב טוב בתוך האוצר הלבן הזה.



ונתתי לליאם לחקור ולגלות את החיות בתוך האורז. רוצה לשתף אתכם בשיטה חדשה שגיליתי, העוזרת לצמצם את הבלאגן שאחרי המשחק למינימום. הסוד מאוד פשוט, הילד והאורז הוכנסו למיכל ענקי מפלסטיק. כמובן שליאם ניסה מדי פעם לזרוק את האורז מחוץ לגבולות הקופסה, אבל שמחה לבשר שהשטיח נשאר כמעט נקי לחלוטין.



אחרי שהוא מצא את כל החיות, הוספתי למשחק שני אביזרים נוספים, כף גדולה לגלידה וכף מדידה, שיגרוף ויחפור.



בזמן שקיפלתי את הכביסה, החלטתי להעסיק את שובבי שלי עם משחק של גדולים (של ליה יותר נכון). פאזל עם כפתורים מפלסטיק. משחק מאוד נחמד להתאמת צבע הכפתור לצבע העיגול שעל הציור, כאשר יש להכניס את הכפתור לתוך שקע עגול במסגרת מפלסטיק. בינתיים ליאם לא מסוגל לסדר את הכפתורים לפי הצבע המתאים, אבל הוא בהחלט נהנה להשחיל את העיגולים הצבעוניים בתוך החורים של המסגרת.



בחרתי עבורו ציור של אוניה והוא עבד עליו בהנאה גדולה.



וכמו בכל שבוע, הדבקת מדבקות. הפעם מדבקות ענקיות מסול ובצבע צהוב בלבד (לומדים צבעים).



עלינו שלב. זאת הפעם הראשונה שליאם עבד עם מדבקות עם נייר מתקלף בצד של הדבק.



עזרתי לו לקלף מעט את הנייר, ואת השאר הוא עשה לבד. שובבי מאוד השקיע בכל התהליך וניתן לראות זאת לפי הבעת הפנים הכל כך מרוכזת שלו. מסתבר שהדבקת מדבקות זה עסק רציני ביותר.



אחרי שכל המודבקות הודבקו על הדף הממוחזר (מהצד השני ציורים שלי ליה מיום קודם), הצעתי לשובבי לעשות עיגול צהוב סביב כל מדבקה. הרעיון לא כל כך קסם לו.



הפקק של הטוש עניין אותו יותר, אותו הוא פתח וסגר אינספור פעמים.



ואם כבר מדברים על פקקים, מקווה שאתם לא זורקים את הפקקים של הבקבוקים. הרי אפשר לעשות איתם כל כך הרבה משחקים, לגדולים ולקטנים.



לדוגמה, למיין את הפקקים בתוך תבנית לקרח. על מנת להכניס את הפקק לתוך התא, יש לסובב ולהעמיד אותו על הצד. פעולה זו מצריכה תכנון ותמרון מצד הפעוט, כמו בהרכבה של פאזל.



ובגדול, אני תמיד מנסה לשלב חפצים שונים מרחבי הבית עם צעצוע כלשהו. וכשראיתי ששובבי הוציא מהארון את מעמד
הקפקייקים שלי (איתו הוא שיחק כבר המון פעמים בעבר), החלטתי להוסיף למשוואה פאזל מקוביות. הוא מייד ניחש מה צריך לעשות, וסידר את הקוביות יפה יפה על המעמד.



ואחרון חביב, תרגול מוטוריקה עדינה, מחיקה עם ספוג מהלוח. כיייף. אתם זוכרים איך ביסודי ואפילו בחטיבה כולם רצו להיות תורן הפסקה כדי להישאר בכיתה ולמחוק מהלוח? נוסטלגיה.




במידה ואהבתם את הרשומה אל תשכחו להצטרף כמנויים, או תעשו לייק לעמוד הפייסבוק של אמא עם המצלמה כדי לא לפספס את העדכונים. רשומות דומות מתפרסמות בכל שבוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...