יום רביעי, 3 באוגוסט 2016

לומדים לקרוא עם מגנטים של אותיות

מגנטים של אותיות, נהדרים ללימוד האלף-בית (דוגמאות ניתן לראות כאן וכאן), וגם לתרגול הקריאה עם הניקוד.
ברשומה תמצאו שני רעיונות, אחד למתחילים, ואחד לטיפלה יותר מתקדמים.
למתחילים, שרק לומדים לקרוא עם הניקוד, הייתי מציעה לתחיל מסימן ניקוד אחד, ומכמה אותיות שהילד כבר מכיר. בואו נתחיל עם א',ה',ל' ועם סימן הניקוד "קמץ", כמו בתמונה. 
אני בחרתי להשתמש בפנקס קטן, בטוחה שלכולם בבית יש כמה וכמה כאלה ממתנות שונות שצברנו בעבודה. 
בתחתית הפתק כתבתי את הקמץ.



ואז מתחילים לשחק. מניחים אות על הפתק, ומבקשים מהילד לקרוא את הצלילי שהתקבל - לה. 



וכך הלאה, עד שעוברים על כל האותיות שבחרנו להיום. 



ברגע שהילד למד את העיקרון, ניתן לעבור לסימן ניקוד הבא, אני בחרתי בחיריק. וכך ממשיכים לקרוא באותה הצורה. אני לא הייתי מעמיסה, ובוחרת בסימן אחד או שניים בכל פעם.



לקוראים יותר מתקדמים, ניתן להציע משהו דומה אך עם יותר סימני ניקוד. להכנות נצטרך להקדיש דקה בלבד, שכוללות למצוא טוש ודף. אני בחרתי בדף צבעוני, אותו גזרתי לרצועות. העיקר שיהיה מקום למגנט ולסימני הניקוד. על הדף הירוק שלי כתבתי כמה חמישה סימני ניקוד, שכבר עברנו עליהם בעבר.


ואז ניתן לשחק בכמה דרכים: לסדר את המגנטים באקראי, ולבקש מהילד לקרוא את הצלילים שהתקבלו, ואז בכל פעם להחליף את המקום של המגנטים.
או לבקש מהילד שיצור צליל סה, או צליל לי, על ידי הנחת המגנט מעל הניקוד המתאים. 
וכמובן שניתן להרכיב מילים אמיתיות. 


קריאה מהנה!


מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...