באחד מגראז' סיילס שהיינו, אישה מאוד נחמדה הביאה לליה במתנה שקית מלאה במקלות ארטיקים צבעוניים, יש שם בערך אלף מקלות נראה לי. אחת מהמתנות היותר שוות!
אני משלבת את המקלות ביצירות עם הגדולה שלי, ובמשחקים עם הפעוט שלי.
והיום ניצלתי את המקלות הצבעוניים האלה לכמה הפעלות עבור ליה. וזה מה שעשינו:
קודם כל למדנו אותיות ותרגלנו שילובי מילים. באמצעות טוש שחור (עדיף בלתי מחיק) כתבתי אות אחת על מקל אחד.
והתחלנו בשילוב אותיות ליצירת מילים. הכי מעניין זה בשם הפרטי כמובן.
אפשר לתרגל גם את האותיות באנגלית, או כל שפה נוספת אחרת. מצוין לתלמידים ביסודי שמתקשים בקריאה.
ליה ביקשה לכתוב כמה אותיות על המקלות בעצמה, אז קיבלנו גם תרגול כתיבה.
אח"כ עברנו לתרגול הספירה.
הנחתי לפני ליה קבוצות של מקלות (נגיד קבוצה של שלוש, שלוש ועוד שלוש) וביקשתי שתספור כמה יש בסה"כ.
ההפרדה לקבוצות תעזור לה לראות את החלוקה השונה של כל מספר. לדוגמה, מספר שש יכול להיות מורכב מקבוצה של ארבע ושתיים, או מקבוצה של שלוש ועוד שלוש.
אח"כ ליה רצתה לסדר את כל המקלות אחד מעל השני. ניצלתי את הקונסטרוקציה החדשה למשחק חדש. ביקשתי מליה שתספור רק את המקלות האדומים, ואח"כ רק את המקלות הצהובים וכו'.
בהמשך, כשכל המקלות היו שוב בקבוצה אחת בערבוביה, ביקשתי מליה שתוציא מהקבוצה 3 מקלות כתומים, ותוסיף להם מקל אחד ירוק. וכו'.
הערה חשובה, את כל המשחקים החינוכיים האלה (היו עוד כמה נוספים, עם אלמנטים שונים עליהם אכתוב בהמשך) עשינו אחרי שליה חזרה מהגן (בין 5-6), ולמרות שהיא הייתה עייפה, כרגיל, מיום מלא בגן, היא עדיין נהנתה מהמשחקים וביקשה עוד אחד ועוד אחד. היא אפילו לא שמה לב שהיא לומדת. למידה של מספרים ואותיות יכולה והכי חשוב צריכה להיות כייפית, במקרה כזה הילד ישמח לשתף פעולה ואפילו יהנה תוך כדי.
אני משלבת את המקלות ביצירות עם הגדולה שלי, ובמשחקים עם הפעוט שלי.
והיום ניצלתי את המקלות הצבעוניים האלה לכמה הפעלות עבור ליה. וזה מה שעשינו:
קודם כל למדנו אותיות ותרגלנו שילובי מילים. באמצעות טוש שחור (עדיף בלתי מחיק) כתבתי אות אחת על מקל אחד.
והתחלנו בשילוב אותיות ליצירת מילים. הכי מעניין זה בשם הפרטי כמובן.
אפשר לתרגל גם את האותיות באנגלית, או כל שפה נוספת אחרת. מצוין לתלמידים ביסודי שמתקשים בקריאה.
ליה ביקשה לכתוב כמה אותיות על המקלות בעצמה, אז קיבלנו גם תרגול כתיבה.
אח"כ עברנו לתרגול הספירה.
הנחתי לפני ליה קבוצות של מקלות (נגיד קבוצה של שלוש, שלוש ועוד שלוש) וביקשתי שתספור כמה יש בסה"כ.
ההפרדה לקבוצות תעזור לה לראות את החלוקה השונה של כל מספר. לדוגמה, מספר שש יכול להיות מורכב מקבוצה של ארבע ושתיים, או מקבוצה של שלוש ועוד שלוש.
אח"כ ליה רצתה לסדר את כל המקלות אחד מעל השני. ניצלתי את הקונסטרוקציה החדשה למשחק חדש. ביקשתי מליה שתספור רק את המקלות האדומים, ואח"כ רק את המקלות הצהובים וכו'.
בהמשך, כשכל המקלות היו שוב בקבוצה אחת בערבוביה, ביקשתי מליה שתוציא מהקבוצה 3 מקלות כתומים, ותוסיף להם מקל אחד ירוק. וכו'.
הערה חשובה, את כל המשחקים החינוכיים האלה (היו עוד כמה נוספים, עם אלמנטים שונים עליהם אכתוב בהמשך) עשינו אחרי שליה חזרה מהגן (בין 5-6), ולמרות שהיא הייתה עייפה, כרגיל, מיום מלא בגן, היא עדיין נהנתה מהמשחקים וביקשה עוד אחד ועוד אחד. היא אפילו לא שמה לב שהיא לומדת. למידה של מספרים ואותיות יכולה והכי חשוב צריכה להיות כייפית, במקרה כזה הילד ישמח לשתף פעולה ואפילו יהנה תוך כדי.
ראיתם כבר את עמוד הפייסבוק שלי? מוזמנים לבקר ולבדוק את הטיפים היומיים שלא מופיעים בבלוג.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.