יום שני, 4 בדצמבר 2017

יצירה לילדים בנושא מיחזור מחומרים ממוחזרים - יצירה מקרטון

כשהילדים היו קטנים, היינו עושים ביחד המון יצירה ולשם כך אספתי כל מני אריזות, קרטונים ומה לא, כד לנצלם ליצירה או למשחק. שמרתי את הכל בשקית. אבל ברגע מסוים השקית נמאסה עלי, ורציתי לנקות את הבית מכל מה שמיותר ולא נמצא בשימוש, והשקית הזו נכנסה לרשימה ובגדול. הוצאתי את כל החומרים לחדר המשחקים, והצעתי לילדים אתגר, ליצור מחומרים שהם ימצאו בשקית.



היו שם המון דברים שונים ומשונים, אך ליה ישר החליטה מה היא תכין - סירה!



היא ניצלה את החומרים בצורה יצירתית ביותר. 
שימו לב לראש מגליל קרטון בעל שיער מספוג. 



היצירה הפכה למשחק/צעצוע של ממש. והילדים שיחקו עם הסירה זמן מה במהלך היום. לאחר שהם איבדו עניין, העברתי את הסירה המקסימה הזו לסל המיחזור, יחד עם שאר החומרים שנשארו בשקית. 



והנה כאן למשל, בהזדמנות אחרת, ליה יצרה בית לפייות מקופסת קרטון. אני כבר לא זוכרת אם זאת קופסת נעליים, אריזה מצעצוע או של אוכל כלשהו, אבל זה לא משנה.



מה שמשנה זה תהליך היצירה והמחשבה שעומדת מאחורי כל פרט ופרט.



והגאווה מהתוצאה הסופית. 



הרבה פעמים לפני שאנחנו נפטרים מאריזה כלשהי, היא עוברת תהליך יצירתי אצל הילדים. אני מאפשרת להם לשחק/להחזיק את מה שיצרו, עד שאני רואה שזה כבר לא בשימוש. אם זה היה מאוד מאוד מיוחד אני גם מצלמת, ובשלב הבא זורקת למיחזור ללא ייסורי מצפון. ניצלנו את החומר בצורה המקסימלית, הילדים נהנו, ואפשר להמשיך הלאה, לאריזה הבאה :)



מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...