יום ראשון, 5 באפריל 2020

הפעלות לילדים בזמן ההסגר, מחומרים זמינים שיש בכל בית

אם אתם מרגישים שעומדים להיגמר לכם כל חומרי היצירה בגלל השהייה הארוכה בבית, ואין באפשרותכם לקפוץ לחנות לחידוש המלאי, יש לי פתרון!


רוצו לפתוח את תיבת הדואר שלכם, ואם התיבה מלאה בקטלוגים מהסופר ועלוני פרסום, זכיתם למלאי חדש וחינמי של חומרי יצירה. כל מה שתצרכו בנוסף זה דבק, ויוצאים לעבודה.


במהלך השנים האחרונות פירסמתי בבלוג שלי הרבה רשומות שכוללות משחקים, יצירות וחומרי לימוד שהבסיס שלהם הוא עלונים וקטלוגים ישנים. הכל הולך, חומר פרסומי עם תמונות, קטלוג אופנה, מגזינים ישנים, מתכונים עם תמונות וכו'.


ילדים קטנים ייהנו למצוא תמונות של ילדים או תמונות של משפחה, או כל תמונה אחרת שמוצאת בן בעינייהם, וליצור  קולג' צבעוני. אופציה נוספת היא לגזור את התמונות למשולשים, ריבועים ועיגולים, ולהדביק בתור קולאג' אבסטרקטי.


בתור משחק משולב יצירה ניתן ליצור פיצה מצלחת חד פעמית (בתור הבסיס של פיצה). מוצאים תמונות של תוספות פטריות, עגבניות, גבינה וכו' ומדביקים על הפיצה שלנו. במקום צלחת חד פעמית ניתן לגזור עיגול גדול, ולהדביק את התוספות עליו. אחרי ההדבקה אפשר לתרגל עבודה עם מספריים, ולגזור את הפיצה למשולשים. לא לשכוח להזמין את שאר האחים, או את ההורים, ולשחק בפיצרייה. 



ואם הילדים צריכים אקסטרה עזרה עם המספריים, ניתן לעזור להם בקלות על ידי מציאת תמונות מעניינות במגזין/בעלון, ולסרטט קו לאורך או לרוחב התמונה עם טוש. ולהציע לילד לגזור לפי הקוים. עבור ילדים יותר מתקדמים אפשר לסרטט קוים יותר מעוקלים. 



בתור הפעלה לימודית אני מציעה ליצור מחברת ללימוד אותיות וצלילים.  אופציה ראשונה היא להקדיש עמוד לכל אות, למצוא את האות במגזין, או לכתוב לבד. ואז לצאת ל"חפש את המטמון", או איתור תמונות שמתחילות באות הספציפית. למשל, הקדשנו עמוד לאות א', הולכים למגזינים שלנו ומחפשים תמונה של אווירון, אמא, אבטיח וכו'. מדביקים את כל התמונות, ועוברים לאות חדשה. ההורה יכול ליצור מחברת דומה עבור הילד. מחפשים את כל התמונות מראש, ומבקשים מהילד למיין לפי האות הראשונה של כל תמונה, ואז להדביק תחת האות הנכונה. 

לכותבים/קוראים יותר מתקדמים, אפשר לגזור כמה אותיות מהמגזין, ואז לבקש מהילד ליצור מהאותיות מילים או משפטים. 

אופציה לימודית נוספת היא ליצור בריסטול, או תיקייה קטנה או אפילו פוסטר קטן בנושא מסוים. כמו פירות העונה (בתמונה פירות של סתיו), מזג אוויר וכו'. הרעיון הוא למצוא תמונות בנושא ספציפי שיסקרן את הילדים, או מתאים למה שנלמד בבית הספר, ולארגן את הכל לעלון אינפורמטיבי. 


פעילות שהילדים שלי ממש אהבו הייתה כשלמדנו על מיחזור. מיינו את הפריטים שמצאנו בתמונות לזבל, פלסטיק ונייר/קרטון. אם תלחצו על הקישור, תגיעו לדפי עבודה בנושא המיחזור.



פעילות מיון נוספת שעשיתי עם הילדים הייתה לפי אוכל בריא ואוכל מהיר/פחות בריא. חלק מהמאכלים הבת שלי ציירה (בת עשר) וחלק חיפשה בעלונים.  



לילדים בכיתות ה'-ח', הייתי מציעה פעילות שמקנה כישורי חיים, כגון תכנון ארוחות משפחתיות וחישוב העלויות שלהן. ואיך עושים את זה? מבקשים מהילד לתכנן ארוחות משפחתיות ליום אחד או אפילו לשבוע, לפי המחירים והמוצרים שיש בקטלוג של הסופר. ואז ליצור רשימת קניות של כל מוצרי האוכל שנצטרך, ובסוף גם לחשב את העלות הכללית של כל המצרכים.


למשל, הילד מדפדף בקטלוג האוכל, ומחליט שלארוחת בוקר נאכל יוגורט עם גרנולה, לארוחת צהריים ספגטי בולונז ולארוחת ערב שקשוקה עם ירקות. (שוב, בהתאם למוצרים שיש בקטלוג). הילד כותב את הארוחות על הדף, כולל ארוחות ביניים כגון פירות וחטיפים, ואז גם מכין רשימת קניות לכל מה שתכנן. לבסוף הילד מחשב כמה זה יעלה, לפי המחירים שמצא בקטלוג.

אופציה נוספת היא לבחור מתכון אוכל במגזין, בספר בישול או באינטרנט. ואז למצוא בעלון הפרסומי של הסופרמרקט מצרכים לאותו המתכון ואת העלות שלהם. כותבים רשימת קניות לאותו המתכון ומחשבים את העלות הכללית. 



 ולסיום משחק, ניצור פאזל! מוצאים בעלון/מגזין תמונה גדולה, גוזרים אותה לכמה חלקים (בהתאם ליכולות של הילד), ומתחילים להרכיב. אל תשכחו לצלם את התמונה לפני שאתם גוזרים, כדי שיהיה על מה להסתמך בזמן ההרכבה.




 יצירה מהנה!

חדשים בבלוג? תרשמו כמנויים לבלוג וגם מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי, לעולם היצירה עם פעוטות וילדים. שם ניצור, נשחק ונשלב את שניהם יחד.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...