יום חמישי, 9 באפריל 2020

מה עושים עם מנקי מקטרות? ופעילות מרגיעה לילדים בזמן ההסגר

בשבועות האחרונים העולם שלנו השתנה בין רגע, ועם השינויים האלה גם השגרות שלנו השתנו, ולפעמים יש תחושה של כאוס אינסופי בבית ובחיי המשפחה. ההורים מנסים לשלב עבודה עם חינוך ביתי והילדים מנסים להתסתגל לשהייה הארוכה בבית בלי החברים ובלי החוויות של בית הספר. אנחנו עוברים תהליכים לא פשוטים, ואי-הסדר שאנחנו נתונים בו כרגע יכול לעתים לגרום ללחץ ולחרדות, גם להורים, וגם לילדים. על מנת להתמודד עם כל הקשיים האלה, לפעמים צריך פשוט לעצור הכל, לנשום עמוק, לקחת רגע מנוחה מכל מה שקורה מסביב ולהירגע. נשמע פשוט, אבל קשה לביצוע? הפתרון האפשרי הוא ריפוי בעיסוק, פעילות עם הידיים, שלא מצריכה הרבה מאמץ, תכנון או מחשבה. משהו שירגיע את הנפש ויעזור לנו לעצור ולנשום. וכשאני אומרת לנו, אני בעצם מתכוונת למשפחה. ההורים והילדים יחד. אז מה עושים? אוספים כמה מנקי מקטרות צבעוניים וכמה מקלות ארטיק ליצירה. מסדרים  אותם על מגש או על שולחן היצירה/האוכל, ומזמינים את הילדים לרגע של פעילות שקטה ומרגיעה.


העיקרון מאוד פשוט, לוקחים את המקלות הגמישים האלה (מנקה מקטרות), ומתחילים לסובב אותו סביב מקל הארטיק. אפשר לאתגר את הילדים ולבקש להתאים את הצבע של מנקה המקטורת לצבע של מקל הארטיק, ואם אין מקל ארטיק, אז טוש צבעוני גם יעבוד.



פעילות מסוג זה נחשבת למאוד מרגיעה, סוג של ריפוי בעיסוק. אם הילדים מרגישים חוסר שקט וצריכים קצת להירגע ולנוח, הפעילות הזאת תעזור להם להשיג את המטרה הזאת בהחלט. כמו כן, אם אתם נוהגים להקריא לילדים ספרים, הילדים יכולים לעשות את הפעילות הזאת בזמן הקריאה, ידיים עסוקות מונעות תזזיתיות יתר. 



וכשמורידים את היצירה שלנו ממקל הארטיק, מתקבלת לולאה יפה.



הילדים ממש נהנו מההפעלה השקטה הזאת, ויצרו הרבה לולאות צבעוניות. ממש כמו סוכריות.



הילדה שלי אפילו סידרה את כולן לפי צבעי הקשת. פעילות מרגיעה בפני עצמה.



ואם אין מקלות ארטיק בבית, אז אפשר ללפלף עט/עיפרון/טוש, או אפילו את האצבע!



אשמח לשמוע בתגובות על פעילויות נוספות שעוזרות לילדכם להירגע ולנוח באמצע יום מאתגר. 

ומזמינה אתכם להצטרף לעמוד הפייסבוק שלי אמא עם המצלמה.

מחפשים רעיונות נוספים לפעילות עם מנקי מקטרות? בבלוג שלי יש הרבה משחקים ויצירות לכל הגילאים. תלחצו כאן, ותגיעו לכל הרשומות, אחת אחרי השנייה. או תלחצו על התמונה של הפרוייקט שמעניין אתכם במיוחד:

משחק השחלה לפעוטות ולגיל הרך 

יצירה של דבורה לראש השנה או כיחידת לימוד על דבורים
בובה מאטבי עץ


יצירה של איש השלג
ניסוי פשוט בנושא שדה מגנטי
יצירה של תכשיטים עם חרוזים
בצק משחק ומנקי מקטרות לפעוטות
יצירה של פירות וירקות

 בובה מכפית חד פעמית
בובה מכפית חד פעמית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח אם תשתפו מנסיונכן ותשאירו תגובה. כל התגובות מתקבלות בברכה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...